טלעד משקיעה 10 מיליון דולר בעונת שידורי הקיץ

ממתגת את העונה תחת השם "סופר קיץ"; החל מאוגוסט תשדר גם ביום שבת

זכיינית ערוץ 2, טלעד, ממשיכה אל תוך עונת הקיץ עם שני ימי השידור שני וחמישי (לפני שיועבר לרשותה גם יום שבת באוגוסט), ממתגת אותו לראשונה תחת השם "סופר קיץ" המוצמד ללוגו ערוץ 2 (כשלוגו טלעד עובר מהחזית לרקע) ומדווחת על השקעה כוללת של 10 מיליון דולר (בהשוואה ל-12 של רשת ו-8 של קשת). סכום זה מתפרס על ממוצע של 336 אלף שקל לשעת מקור.

פרט לרכש מיתולוגי ומוכר כ-X Files, "טווין פיקס", "פרייזר", "פליסיטי", וסרטי פעולה, טלעד מוצאת הקיץ תחליף ל"חרצופים" בדמות תוכנית סאטירה חדשה בשם "המצב", המבוססת על פורמט ארגנטינאי. בנוסף, היא משקיעה בסדרות המשקפות את ההוויה הישראלית כמו "דקות של תהילה" ו"החיים זה לא הכל", ומחזירה לעונה נוספת את "מסע עולמי" ו"של מי השורה הזאת?".

השעשועון, "הפיתוי", צפוי לחזור רק באוגוסט עם קבלת השבת, בה מקווה טלעד לשבץ גם את משחקי הכדורגל, אם תצליח לרכוש את הזכויות לשידורם. נכון לעכשיו, מבקש ערוץ הספורט עבור זכויות שידור הליגה (33 משחקים) סכום של 8.5 מיליון דולר. סכום זה, הוגדר על ידי מנכ"ל טלעד, עוזי פלד, כ"דמיוני".

לדבריו, "אם המחיר לא יהיה סביר לא נשדר כדורגל ביום שבת. זאת, למרות שאני חושב שמשחקי הכדורגל צריכים להיות משודרים בערוץ ממלכתי. טלעד לא תשלם יותר מ5.5 מיליון דולר עבור הזכויות".

מנהל התוכניות של טלעד, חיימון גולדברג, אמר היום (ג') כי "לאור התחרות מולה עומד כיום ערוץ 2 בשלוש חזיתות (מול ערוץ 1, ערוץ 3 וערוצי הנישה החדשים), אי אפשר היה להפקיר את עונת הקיץ לשידורים חוזרים, כפי שנהוג היה לעשות בשנים קודמות וכפי שנהוג בעולם".

לדבריו, הבחירה להשתמש בלוגו של ערוץ 2 למיתוג הקיץ בטלעד נעשתה במסגרת הכנת הקרקע לתקופת הסתיו, שבמהלכה יחלו זכייניות הערוץ לשתף פעולה ברצועת הפרה-פריים. "הבנו, כי הצופה ממילא לא יודע ולעולם לא יידע את ההבדל בינינו, והוא גם לא מסוגל לעקוב אחרי החלפת הימים. זאת, מכיוון שבמצב הנתון אין תוכנית אחת שמחזיקה 2 עונות רצופות באותם ימים", אמר.

לדברי גולדברג, יתמקד הקיץ הנוכחי בטלעד בתוכניות בידור, המתאימות במיוחד לקהל היעד הצעיר המאפיין את העונה. "היתה לנו עונה טובה, למרות ההאטה והמיתון במשק ואני מקווה, שגם הקיץ יהווה פלטפורמה נאותה ואטרקטיבית למפרסמים כמשקאות קלים, גלידות ושאר מוצרי קיץ. במקום למתג חלקי זרועות וגפיים, צריך למתג גוף אחד" הוסיף.

בהתייחס למענה של לוח השידורים לצורך השעה והמצב הבטחוני אמר גולדברג, כי טלעד מצויידת ב"מיטב עיתונאי ישראל" ביניהם אמנון לוי, קובי מידן, דב גיל-הר, אילנה דיין (שעדיין חתומה עם טלעד עד נובמבר) ודן שילון שיצטרף בקרוב".

צחוקים בשני ימי שני מוגדרים על ידי גולדברג כ"ימים מצחיקים". רצועת הפרה-פריים תמשיך עם "פרייזר" ו"פליסיטי". לפני החדשות תשודר סדרת הדרמה המוסיקלית, "דקות של תהילה", שכבר עלתה אמש לאוויר. הסדרה, שכוללת 13 פרקים, מתארת את תהליך התהוותו של צוות בידור במלון באילת על כל הקשיים וההנאות הכרוכים בו.

הצחוק אמור להתחיל אחרי החדשות. "של מי השורה הזאת" תחזור לעונה שנייה בהנחיית שלמה בראבא ובהשתתפות השחקנים תומר שרון, שרון טייכר, שירה אלון, אלון נוימן, דרור קרן ורועי לוי.

לאחר מכן, יעלה לאוויר סיטקום חדש בשם "החיים זה לא הכל", בהשתתפות אבי קושניר, עידן אלתרמן וענת וקסמן. הסדרה עוסקת בשני תסריטאי טלוויזיה, ששונאים את המקצוע וחולמים על חיים טובים יותר.

הסדרה הפסיכולוגית, "המכון", המשודרת לאחר מכן, תוחלף באמצע חודש יולי בסרטי פעולה. את לילות שני יחתמו העונה השמינית של סדרת המתח, "X-Files", והעונה השלישית של סדרת האנימציה "המלך היל".

בילויים וסאטירה בחמישי רצועת הפרה-פריים של ימי חמישי תחל במגזין "הבילויים", בהגשת יונה אליאן, ובסדרת הדרמה האמריקנית לנוער, "Popular ("צעירים לנצח"). אחרי החדשות תחזור "מסע עולמי עם אייל פלד" לעונה שמינית. 17 תוכניות חדשות בסדרה יציגו מסעות ליעדים שונים כניו-אורלינס, ביצות אריזונה, ערבות טקסס, קובה, קרואטיה, קופנהגן, מינאמר (בורמה), מוזמביק, אלסקה, ההימלאיה ההודית, פרו, בוליביה ואחרים. בנוסף, ייוחדו 2 תוכניות לשמירת הטבע והסביבה בישראל. כמו כן, יתקיים בפעם השנייה מסע "סמייל מקדונלד'ס" בשיתוף האגודה למלחמה בסרטן ומקדונלד'ס ישראל, שיתעד מסע של 20 בני נוער חולי סרטן בטיול הרפתקאות בכרתים.

לאחר מכן, תשודר תכנית בידור וסאטירה חדשה בשם "המצב" המבוססת, כאמור, על פורמט ארגנטינאי של חברת CUATRO CABEZAS. שלושת מנחי התכנית (באופן תמוה, גברים בלבד!) אברי גלעד, ג'קי לוי ותומר שרון (החוזה עמם נמצא עדיין במו"מ עם JCS המפיקה את התוכנית), יסקרו את ענייני היום בזירה הלאומית והבינלאומית בנושאי אקטואליה, פוליטיקה, בידור, תרבות, ספורט וחברה. עזר כנגדם ישמשו כתבים שונים (שוב גברים בלבד) שייכנסו לתפקידים ככתב המתחיל, הכתב שאינו יודע לשאול, הכתב שיודע הכל, הכתב האגוצנטרי ואחרים.

הדרמה האמריקנית "Again & Once ("להתחיל מחדש"), שתשודר לאחר מכן מיועדת לבני ארבעים פלוס ועוסקת (כפי שמעיד שמה) בבני זוג, המנסים לבנות מערכת יחסים על רקע מערכות יחסים עם בני זוג קודמים והיחסים עם ילדיהם.

לאחר מכן תשודר "טווין פיקס". את הלילה תחתום הסדרה "קצר בחצות", המוקדשת מדי קיץ להקרנת סרטי בוגרי בית הספר לקולנוע "סם שפיגל" בירושלים.