סופט ליינס נגד אפיליידי, וההפך

בשני בתי משפט מחוזיים - תל-אביב וחיפה, מתנהלת מערכה בין סופט ליינס לאפיליידי - העוסקות בייצור ושיווק מכשירים חשמליים להורדת שיער. שתי החברות התקשרו ביניהן בהסכם, בעקבות נפילתה של חברת מפרו, לשעבר החברה המצליחה של קיבוץ הגושרים, וכניסתה לכינוס נכסים.

סופט ליינס מיוצגת בידי עו"ד זאב שרף, ממשרד בך, ארד, שרף; אפיליידי מיוצגת בידי עו"ד אייל רוזובסקי, ממשרד צדוק. אפיליידי תבעה את סופט ליינס בבית המשפט המחוזי בחיפה, וביקשה סעד הצהרתי, לקבוע כי סופטליינס מנועה מלהפר את ההסכם עימה.

שתי החברות התקשרו ביניהן בהסכם, לפיו תייצר אפיליידי עבור סופט ליינס, בעלת הרשיון בקניין הרוחני של מכשיר להסרת שיער, חלקים ניכרים מהמכשיר, ותמכור אותו תחת מותג מסחרי שלה, תמורת העברת תגמולים לסופט ליינס. זאת בהתנייה שרכיב מהותי במכשיר ימשיך להיות מיוצר על ידי סופט ליינס, בעוד אפיליידי התחייבה לרכוש אותו רק ממנה ולשלבו בכל מכשיר שיורכב וייוצר על ידה.

לטענת סופט ליינס, התברר כי אפיליידי מפירה את ההסכם, ומוכרת מכשירים שהרכיב המהותי בהם לא נרכש מסופט ליינס.

אפיליידי מצידה טוענת, כי ההסכם הינו למראית עין ונועד לצרכי מס של סופט ליינס. כן היא טוענת, כי ההתנייה מהווה הסדר כובל, ונועדה להוציאה מהשוק. לטענתה, נאלצה להחליף את חלקי סופט ליינס בחלקים אחרים, משום שהיו פגומים.

סופט ליינס טוענת, כי בתכתובת בינה לבין אפיליידי לעניין הפרת ההסכם, הכחישה אפיליידי כי היא מפירה את ההסכם, על ידי רכישת הרכיב המהותי מגורמים אחרים. והנה, בכתב התביעה היא מודה בפה מלא כי מכרה יחידות מפירות.