עם תחילת החקירה: סימני שאלה קשים בשאלת אבטחתו של זאבי ואבטחת המלון

זאבי לא היה מאובטח בידי השב"כ; המשטרה: לא היו ידיעות ממוקדות על התנקשות בזאבי או באחרים

החקירה עד כה מעלה שאלות קשות על סידורי האבטחה במלון, והשמירה על רחבעם זאבי עצמו. מפקד מחוז ירושלים, ניצב מיקי לוי, אישר שבעת ההתנקשות, לא היה זאבי מאובטח בידי היחידה לאבטחת אישים בשב"כ, הממונה על אבטחת שרי הממשלה.

לדברי לוי, "לנו לא ידוע על שום התרעה או כוונה לפגוע בחייו של חבר כנסת או שר". לוי הדגיש, כי האחריות הבלעדית על האבטחה היתה על השב"כ, וסרב להתייחס לכשל האבטחתי המסתמן.

בחודשים האחרונים הגביר השב"כ את האבטחה על שרי הממשלה, בשל החשש מכוונות ארגוני הטרור הפלשתינים לפגוע בהם. זאבי, ככל הידוע, סירב שתוצב עליו אבטחה.

מאבטחי המלון, שפועלים בהנחייה מקצועית של המשטרה, לא הצליחו גם הם לאתר את המתנקשים בכניסתם למלון ובמנוסתם. "אני לא יכול כרגע להתייחס ולענות אם היה כשל או לא היה כשל. אני מציע גם לא למהר לקבוע מסקנות ברורות. כמובן שגם התהליך הזה של האבטחה יצטרך להיבדק, ואת זה נעשה עם כל הגורמים השותפים לעניין", אמר מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב שלמה אהרונישקי.

לדבריו, "אנחנו לא יודעים בתקופה האחרונה על ידיעות ממוקדות על נסיון התנקשות בשר זאבי או באנשים אחרים. הידיעות הכלליות שקיימות כבר תקופה ארוכה והיו קיימות במערכת מטופלות על-פי הערכות מצב תקופתיות שאנחנו עושים, והדברים יצטרכו להיבדק בהמשך".

מלון הייאט ממוקם בצפון ירושלים בין שכונת הגבעה הצרפתית להר הצופים, סמוך מאוד לקו התפר עם מזרח ירושלים והכפר הפלשתיני עיסאוויה. למרות הקירבה לריכוזי האוכלוסיה הפלשתינים, לא ננקטו אמצעי אבטחה מיוחדים במלון, ולא נמנעה לינתם של שרים וחברי כנסת בו.