שני יישובים קהילתיים חדשים יוקמו בנגב: נוה תמרים וחירן

הוועדה החליטה, כי בכל תוכנית נוספת ליישוב חדש באיזור, בתחום הרביע הצפון-מזרחי של מטרופולין באר-שבע, תביא בחשבון המועצה הארצית בשיקוליה את תוכנית האב שאושרה למטרופולין באר-שבע, ואת שמירת מרכזיותה וצמיחתה של העיר

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, באמצעות ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע) בראשות אדריכלית דינה רצ'בסקי, החליטה על הקמת שני יישובים קהילתיים חדשים.

היישוב האחד הוא נוה תמרים, בתחום המועצה האיזורית רמת נגב, והשני הוא היישוב חירן, מצפון מזרח לבאר-שבע. מיקום היישובים תואם את תוכנית תמ"א/35.

תוכנית להקמת היישוב נוה תמרים הוגשה למועצה על פי החלטות ממשלה. היישוב מיועד לכ-2,000 תושבים, ויוקם מול קיבוץ רביבים. נוה תמרים ישתלב בפיתוח ההתיישבות והפעילויות התיירותיות באיזור.

היישוב חירן, ממזרח ליישוב מיתר וממערב ליער יתיר, מיועד ל-2,000 יחידות דיור. המועצה הארצית לתכנון ולבנייה קבעה, כי היישוב משתלב במערך פריסת היישובים במטרופולין באר-שבע, ויסייע בחיזוקו. בפני הוועדה הוצג מידע, כי באיזור חירן מתוכננים כיום מספר יישובים חדשים, על ידי משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל.

הוועדה החליטה, כי בכל תוכנית נוספת ליישוב חדש באיזור, בתחום הרביע הצפון-מזרחי של מטרופולין באר-שבע, תביא בחשבון המועצה הארצית בשיקוליה את תוכנית האב שאושרה למטרופולין באר-שבע, ואת שמירת מרכזיותה וצמיחתה של העיר.