אושרה התוכנית להקמת מוזיאון הסובלנות בגן העצמאות

כולל בניין לתיאטרון * יפעל כרשות ציבורית ולא כמוזיאון פרטי

ועדת המשנה המחוזית להתנגדויות אישרה למתן תוקף את התוכנית להקמת מוזיאון הסובלנות. הוועדה אישרה את התוכנית אך קבעה, כי המוזיאון יופעל כמוזיאון מוכר על פי חוק המוזיאונים ויפעל כרשות ציבורית ולא כמוזיאון פרטי. החלטה זו נבעה מהתנגדות שהגיש מוזיאון יד ושם, שחשש כי המוזיאון יעסוק בין היתר בנושאים הקשורים לשואה. התנגדות יד ושם לא היתה לנושאים תכנוניים אלא למהות ולתוכן. לתוכנית הוגשו בסך הכל שלוש התנגדויות: התנגדות טכנית, התנגדות של תושב הגר בסמוך, והתנגדות מוזיאון יד ושם.

לפי התוכנית, המוזיאון אמור לקום על שטח החניון העילי בגן העצמאות הגובל ברחוב הלל, ועל שטח "כיכר החתולות" שבגדה הצפונית של רחוב הלל. התוכנית, שהוכנה על ידי האדריכל האמריקני פרנק גרי ועל ידי משרד האדריכלים קולקר-קולקר-אפשטיין, כוללת הקמת שני בניינים: הבניין הדרומי ישמש כמוזיאון ויתנשא לגובה 42 מטרים. הבניין הצפוני, המיועד לתיאטרון, יתנשא לגובה 17 מטרים. מתחת למוזיאון תיבנה חנייה תת קרקעית של שלושה מפלסים, שתשרת אך ורק את המבקרים.

מתכננת המחוז, בינת שוורץ, אמרה ל"גלובס": "הכנסת מונומנטים ציבוריים תרבותיים למרכז העיר - אלה הדברים שהעיר צריכה לעשות לעצמה, כחלק מהתוכנית להחייאת מרכז העיר. ישנה מגמה מבורכת של פרויקטים נוספים, כגון העברת האקדמיה לאומנויות בצלאל למרכז העיר והקמת בית ספר לאומנויות".