מע"ץ ועיריית ירושלים צפויות להיפגש בקרוב לבחינה מחודשת על החלטת מע"ץ לקצץ בתקציבי פיתוח בכבישים רגישים ביטחונית. מהנדס מחוז ירושלים במע"ץ, אלכס שגיא, אמר ל"גלובס", בידיעה שפורסמה לפני שבועיים (24-23 בדצמבר), כי לאור האירועים הביטחוניים, החליטה מע"ץ לצמצם תקציבים באיזורים רגישים. עיריית ירושלים פנתה לאחרונה למנכ"ל מע"ץ, עמי לקס בדרישה לבטל את ההחלטה.
העירייה העלתה שתי טענות עיקריות לדרישתה לבטל את ההחלטה: חשש שתקציבי הפיתוח המקוצצים יועברו למחוזות אחרים, וכן היווצרות של עומסי תנועה באיזורים בהם העירייה סללה כבישים דו נתיביים ומע"ץ סללה רק נתיב אחד.
לקס אישר את הידיעה ואמר, כי מע"ץ תיפגש עם גורמים המוסמכים בעירייה בקרוב לשמיעת טענות העירייה ולבחון את ההחלטה מחדש.
המישנה למנכ"ל העירייה, איתן מאיר, אמר: "העירייה משקיעה הון עתק בתשתיות בעיר. החלטת מע"ץ, שלא תואמה עם העירייה, תיצור עומסי תנועה. כך למשל נוסע שייסע בכביש 4 צפונה יאלץ לעבור מכביש דו נתיבי לכביש לנתיב אחד. העירייה מבקשת ממע"ץ להישאר בתוכניות המקוריות".
הקיצוץ בתקציב כולל סלילה של נתיב אחד (במקום שניים) לכל כיוון בכביש 45 (נתב"ג-עטרות), שיהווה כניסה צפונית לעיר. קיצוץ נוסף מתייחס לדחיית פיתוח מנהרה בכביש 60 (ירושלים- באר שבע) בשל ירידה משמעותית במספר הנוסעים בכביש.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.