החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה קולה ישראל) תרכוש 16% נוספים בפריגת עד  סוף 2002, באמצעות חברת מבשלות בירה לישראל שבשליטתה. כך נודע ל"גלובס".  
  נשיא החברה, רוני קוברובסקי, אישר את הידיעה. כיום מתחלקת הבעלות על פריגת  בין קיבוץ גת וקרלסברג ישראל שרכשה ב-1999 16% ממניות החברה.  
  החברה המרכזית מייצרת, משווקת ומפיצה את המשקאות הקלים של פריגת. את מוצריה  המצוננים של החברה מפיצה תנובה, שככל הנראה תפסיק התקשרות זו עד סוף השנה,  אם תבשיל העיסקה לרכישת 20% מחברת פרימור. תנובה תחדיר לשוק על בסיס חבירה  זו מיצים מבוססי חלב. לדברי גורמים בכירים, גם קוקה קולה מתכוונת בעתיד לפתח  מיצים מבוססי חלב תחת המותג פריגת.  
  פריגת חותרת למימוש פוטנציאל צמיחה בשווקי חו"ל, תוך העמקת החדירה לשווקי אירופה  ואף המזרח הרחוק. פריגת חברה עם גורם מקומי בספרד, AMC, המתמחה בעיבוד פרי  הדר וייצור רכזים לתעשיית המשקאות, והקימה עימו חברה משותפת בשם AMGAT, בה  מחזיקים שני הצדדים בחלקים שווים.  
  החברה הקימה שם מפעל בהשקעה של 10 מיליון דולר, שנהנה מסובסידיות ממשלתיות.  כושר הייצור של המפעל מגיע ל-100 אלף טון פרי. החברה המקומית מקנה למיזם המשותף  את התשתית בשוק והידע ברכישת פרי הדר, ואילו פריגת הישראלית מביאה ידע ייחודי  בעיבוד פרי הדר לייצור רכזים לתעשיית המשקאות.  
  למיזם משמעות אסטרטגית עבור פריגת מול לקוחותיה באירופה, אליה היא מייצאת את  תוצרתה. השוק העיקרי אליו פונה פריגת הוא מערב אירופה, והמפעל בספרד מהווה  עוגן חשוב עבורה.  
  הקמת המפעל בספרד נבעה מפוטנציאל הזמינות הגבוה של פירות ההדר, תחום שסובל  מדעיכה מתמדת בישראל ב-10 השנים האחרונות. ממיליון טון ב-1990 ירדה כמות הפרי  לתעשייה ל-400 אלף טון כתוצאה מהתייקרות עלות העבודה ועלות המים.  
  בתוך כך ממשיכה פריגת להרחיב את פעילותה בתחום ייצור המשקאות הקלים, בתבנית  דומה לזו שקבעה בשוק הרומני, כשחברה לזכיין פפסי המקומי לפני חמש שנים. פריגת  מספקת את חומרי הגלם, הפיתוח והשימוש במותג פריגת, כפי שהדבר מיושם בחברה הזכיינית  של פפסי ברומניה. פפסי קולה ברומניה מייצרת מיצים תחת המותג פריגת בהיקף מוערך  של כ-15 מיליון דולר.  
  החברה המרכזית למשקאות קלים, קוקה קולה ישראל, מייצרת את   המשקה הקל של פריגת. היקף המכירות שלה רק ממוצרי פריגת מסתכם, על-פי הערכות, ב-250   מיליון שקל. היקף הייצוא של פריגת ל-40 מדינות בעולם מסתכם ב-35 מיליון דולר. סך   היקף הפעילות של פריגת בארץ ובחו"ל מוערך ב-70 מיליון דולר, לא כולל את החברות-בנות   ברומניה וספרד.
           
    	                     
        
               
            
             לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
                
קוד האתי                                
                  המופיע
                
בדו"ח האמון  
                  לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה 
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.