תוכנית הרכבת הקלה הופקדה - וכבר 4 התנגדויות

המתנגדים: מהנדס העיר, חברות סונול ובזק, ורשות שדות התעופה

תוכנית המיתאר למערכת הסעת המונים בירושלים (תיקון לתמ"מ 1) הופקדה רק בשבוע שעבר, למרות שאושרה להפקדה עוד בחודש בנובמבר. בלשכת התכנון במועצה הארצית התקבלו 4 התנגדויות, אותן הגישו מהנדס העיר, האדריכל אורי שיטרית, חברת בזק, חברת סונול ורשות שדות התעופה.

התנגדותו של שיטרית היא לדבריו התנגדות טכנית ולא מהותית. הוראות התוכנית קובעות הקמת צוות מלווה לאישור התוכנית, ובסיס התנגדותו נובע מהצורך לפשט את התוכנית, ולמנוע עיכובים מיותרים. לדבריו, "אין צורך להקים ועדה נוספת ועוד הרכב תכנוני. אין כיום מערכת שיש לה אמצעים לפקח על התוכנית. כל מאגר הנתונים נמצא בעירייה".

התנגדותה של בזק מתבססת על פגיעה במספר נכסי החברה בסמוך למתחם הרכבת, ובדרך בית לחם (דרום מזרח העיר). לטענת החברה, נכסי החברה ממוקמים בין שתי מסילות ברזל, ולטענת שמאית מקרקעין ממחלקת הנכסים של החברה, ז'נט אמיר, הוראות התוכנית פוגעות בנכס הן תכנונית והן כלכלית. בזק מציעה חלופה אחרת לתוואי הרכבת.

התנגדותה של חברת סונול נובעת מחשש, כי התוכנית תפגע במערך התידלוק. סונול מפעילה כיום 9 תחנות תדלוק לאורך קווי הרכבת המתוכננים. החשש העיקרי שלה הוא, כי התוכנית תפגע בתחנות עצמן, או בדרכי הגישה אליהן.

ההתנגדות נוספת שהוגשה היא של רשות שדות התעופה. עיקר התנגדותה של הרשות נובע מבטיחות טיסה בשדה התעופה עטרות. לטענת הרשות, שטח התוכנית נופל בתחומי הגבלת בנייה מטעמי בטיחות טיסה. הרשות מבקשת להתאים את התוכנית תמ"א 15 (לתפרושת שדות תעופה ארציים) להגבלות הבנייה.

לשכת התכנון המחוזית תגיש את חוות דעתה למועצה הארצית בתוך 45 יום, ובטרם יחלו הדיונים בהתנגדויות האמורות.