מלבורן: הרכבת לשדה התעופה - בעוד עשור

היה מחייב סבסוד ממשלתי למשך למעלה מעשור בהיקף של 450-350 מיליון דולר בשנה

מלבורן תיאלץ לשכוח לפחות בעשור הקרוב מרכבת שתחבר בין שדה התעופה של העיר לבין מרכזה, לאחר שסקר היתכנות קבע כי הפרויקט אינו כדאי כלכלית.

הסקר הראה שפרויקט הרכבת, שהיתה אמורה לחבר בין נמל התעופה Tullamarine למרכז מלבורן, אינו כדאי כלכלית לפחות בעשור הקרוב.

בנובמבר האחרון קיבלה ממשלת מדינת המחוז ויקטוריה, שמלבורן בירתה, המלצת ועדת תכנון עצמאית שהתניתה את קידום פרויקט הרכבת בעריכת סקר היתכנות, שעלותו 450 מיליון דולר אוסטרלי.

ממחברי הסקר ציפו כי יקחו בחשבון את התמוטטות חברת התעופה האוסטרלית הקטנה Ansett, ואת השפעות מתקפת הטרור של 11 בספטמבר על ענף התעופה העולמי. לפי שעה, התחבורה אל שדה התעופה וממנו מתבצעת על ידי שירות אוטובוסים, מוניות ורכבים פרטיים. שר התחבורה בממשלת אוסטרליה, פיטר בטצ'לור, אמר בעקבות ממצאי הסקר כי ממשלתו לא תמשיך, בשלב זה, בהכנות שנעשו להנחת תוואי הרכבת.

"ניתוח פיננסי שנעשה הראה שהנחת תוואי מסילת הרכבת לשדה התעופה יחייב סבסוד ממשלתי למשך למעלה מעשור בהיקף של 450-350 מיליון דולר בשנה", אמר בטצ'לור.