אחוזות חוף, שבבעלות עיריית ת"א-יפו, מתכננת הקמת 2 ק"מ נוספים של שבילי אופניים בשנת 2002, כולל הנחת מתקני חנייה בהיקף כולל של 8 מיליון שקל. בשנתיים האחרונות פותחו ברחבי העיר 6 ק"מ של שבילים ונתיבים מיוחדים לרכיבה על אופניים, כולל הצבתם של 200 מתקני חנייה לאורך השבילים. החברה שוקלת הבאת מומחים מחו"ל, שייבחנו את הפרויקט ויעריכו אותו, על מנת להפיק את המירב מן הידע והניסיון שהצטבר בנושא.
יו"ר מועצת המנהלים של אחוזות חוף, דני קורן, אמר, כי המטרה היא להפוך את האופניים לכלי תחבורה עירוני נפוץ יותר בשל יתרונותיו האקולוגיים והכלכליים. לדבריו, מדידות העלו, כי בשעות השיא מהירות הרכיבה על אופניים עומדת על 17 קמ"ש לעומת 13 קמ"ש של רכב פרטי ו-11 קמ"ש של אוטובוס.
לדברי מנהל מחלקת תכנון ארוך טווח במינהל ההנדסה בעירייה, גידו סגל, מלבד שבילי האופניים, מתכננת העירייה ליצור איזור נרחב בעיר לאיזור תנועה רגועה. לדבריו, מדובר בתחום שבין הרחובות אבן-גבירול במזרח, הים במערב, דרך יפו בדרום ואיזור הירקון בצפון.
סגל הוסיף, כי באיזור "הרגעת תנועה", מוגבלת מהירות נסיעתם של כלי הרכב ל-30 קמ"ש, ובכך הוא הופך מתאים לשימוש אופניים בלא צורך בשבילים מיוחדים, אלא מסתפקים בהתקנת מתקני חניה מיוחדים ליד מחוללי תנועה מרכזיים, כגון מרכזי משרדים, מסופי אוטובוס מרכזיים ומרכזי קניות.
העירייה מתכננת להביא לכך ש-12 אלף איש ישתמשו באופניים ככלי תחבורה עיקרי ברחבי העיר, ובכך יופחת בכמה אלפים מספר כלי הרכב הנעים ברחבי העיר מדי יום.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.