משרד התחבורה פסל את עיריות תל אביב ופתח תקווה מלהשתתף במכרז להפעלת קווי תחבורה ציבורית במטרופולין תל אביב.
ועדת המכרזים של משרד התחבורה קבעה לאחרונה, כי לא תאפשר לרשויות מקומיות ולגופים ממשלתיים לקחת חלק במכרזים להפעלת קווי תחבורה עירוניים, מחשש לניגוד עניינים.
עיריות תל אביב ופתח תקווה - שרכשו במשותף, לפני ארבעה חודשים, את מסמכי המכרז להפעלת קווי דן במטרופולין תל אביב - פנו אתמול ליו"ר הוועדה וסמנכ"ל יבשה, אלכס לנגר, בדרישה לבטל את ההחלטה ולעכב את הליכי המכרז.
עיריות תל אביב ופתח תקווה הקימו במשותף קבוצה שתתמודד במכרז להפעלת 23 קווי דן, המכונה אשכול בקעת אונו. הקבוצה מנהלת מגעים מתקדמים עם שתי חברות מסחריות בחו"ל.
במכתב לעיריות, כתב לנגר, כי השתתפותן במכרז תפגע באורח קשה בעיקרון השוויון בין המתמודדים. "קיים ניגוד עניינים מובהק בין תפקידיה של העירייה ובין מעמדה כמשתתפת במכרז", אמר. הוא הוסיף, כי מעורבותה של עירייה אחת בפעילות תחבורתית בערים אחרות עשויה להשפיע על פעילות הקווים, בהתאם לאינטרסים שמייצגת אותה עירייה, ולא בהכרח על-פי צורכי הציבור.
דובר משרד התחבורה מסר בתגובה: "הרשויות המקומיות לא
יכולות להשתתף במכרז, מאחר שיש להן חלק בקביעת מדיניות התחבורה, דבר שמקנה להן
יתרון על שאר המתמודדים. מדובר בניגוד אינטרסים. מטרת המכרז היא להעביר את הקווים
לידיים פרטיות ולא לגוף שלטוני. ההחלטה ניתנה רק עכשיו, מאחר שהנושא היה נתון
בבדיקה משפטית בוועדה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.