אשתו ו-3 ילדיו של פעיל בחמאס נהרגו מפגז טנק צה"ל ברמאללה

צה"ל התנצל; החמאס: תהיה נקמה * מנהל הסהר האדום בג'נין נהרג בהתפוצצות אמבולנס מירי צה"ל

אשתו ושלושת ילדיו של פעיל מרכזי בזרוע הצבאית של החמאס נהרגו היום (ב') באיזור רמאללה מירי פגזי טנק לעבר הרכב בו הם נסעו. לטענת הפלשתינים, הטנק הישראלי ירה מאיזור פסגות לעבר רכבו של חוסיין אבו קוויק, הנחשב לאחד מהפעילים המרכזיים של החמאס. אולם, אבו קוויק לא היה ברכב ומפגיעת פגזי הטנק נהרגו אשתו, שלושת ילדיו ושני עוברי אורח. אירגון החמאס מיהר להודיע, כי הוא ינקום את הריגת אשתו וילדיו של אבו קוויק.

גורמים בפיקוד מרכז ציינו, כי טנק של צה"ל זיהה מכונית שנעה באיזור אל-בירה ובתוכה כמה גברים חמושים. לדבריהם, הטנק ירה כמה פגזים שפגעו גם במכונית אזרחית בה נסעו האישה וילדיה.

דובר צה"ל אישר את פרטי תקרית ירי פגזי הטנק לעבר מכונית אזרחית באל-בירה והביע התנצלות על הפגיעה בחפים מפשע.

דובר צה"ל הדגיש, כי חיילי הכח זיהו שוטרים פלשתיניים חמושים בתוך מכונית שנעה באיזור אל-בירה. לעבר המכונית נורו כמה פגזים מהם נפגעה המכונית האזרחית.

אחד מראשי החמאס בגדה המערבית, חסן יוסף, אמר לאתר האינטרנט "YNET" בתגובה על האירוע: "הדם הטהור שנשפך גם ברמאללה וגם בג'נין לא יהיה הפקר וכאשר תבוא התגובה הפלשתינית, על הישראלים יהיה לשאול מי הוא זה שגרם לתגובה הזו".

בתוך כך, מקורות פלשתיניים טענו היום, כי מנהל הסהר האדום הפלשתיני בג'נין נהרג היום מאש חיילי צה"ל לעבר האמבולנס בו הוא נסע במחנה הפליטים בעיר, במהלך פינוי פצועים.

הפלשתינים גם טוענים, כי מהירי נפגע עובד סיוע נוסף של הסהר הפלשתיני. מהדיווחים עולה, כי האמבולנס התפוצץ בעקבות הירי לעברו, נראה שהירי בוצע לאחר שהתעורר חשד שהאמבולנס ממולכד. דובר צה"ל מסר בתגובה, כי האמבולנס התפרץ לעבר החיילים מכיוון מיתחם ממנו נורתה אש ע"י הפלשתינים וסיכן את חיי החיילים. דובר צה"ל ציין, כי החיילים ירו מתוך הגנה עצמית.

כוחות צה"ל שבו ונכנסו היום לפנות בוקר למחנה הפליטים בג'נין, בעקבות החלטת הקבינט על החרפת הפעילות נגד התנזים של הפתח'. עדי ראייה דיווחו, כי מאות חיילים חדרו לתוך מחנה הפליטים והם השתלטו על כמה מבנים.

בחילופי האש שהתפתחו עם פלשתינים חמושים, חוסל אמג'ד פאחורי מהכפר עג'ה הסמוך לג'נין. פאחורי הוא בכיר בגדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של הפתח'. הוא היה מבוקש לאחרונה ע"י צה"ל, והוא הסתתר בג'נין ובמחנה הפליטים ג'נין.

בחילופי האש נפצעו עשרה פלשתינים נוספים. גם חייל צה"ל נפצע באורח קל בחילופי האש.

דובר צה"ל מסר, כי מטען חבלה הופעל לעבר טנק של צה"ל, שפעל במחנה הפליטים, אולם הוא לא גרם לנפגעים או לנזק.

כוחות צה"ל נכנסו הלילה גם לפאתי מחנה הפליטים ברפיח. בתום הפעולה ברפיח שב הכוח חזרה לשטח ישראל.

מקורות פלשתינים דיווחו כי שלושה פלשתינים נהרגו במהלך הפעולה ברפיח. במקביל, פעל הלילה כוח צה"ל גם בכפר זייתא מזרחית לקלקיליה ועצר 3 פלשתינים שהועברו לחקירת השב"כ.