איומי השביתה בחברת התשתית דן רולידר הוסרו בעקבות העברת 2.5 מיליון שקל

העבודות בכביש חוצה ישראל צפויות להסתיים במועדן - הקיץ

לאחר שעובדי חברת התשתית דן רולידר, הנמצאת בהקפאת הליכים, איימו בשביתה ובפנייה לבית המשפט, העבירה חברת דרך ארץ לשותפות, בה חברים תעבורה ורולידר, 2.5 מיליון שקל בעבור תשלום משכורות לעובדים. תשלום החוב הסיר לפי שעה את איומי השביתה.

לדברי מנכ"ל דרך ארץ, אהוד סביון, יתרת הכסף תועבר לשותפות על פי התקדמות העבודה, ורק אחרי בדיקה שיערכו עובדי דרך ארץ. ל"גלובס" נודע, שתביעות דן רולידר מדרך ארץ הן בסך של 35 מיליון שקל, והן חלק מהסיבות להתמוטטות החברה.

כביש חוצה ישראל הוא פרויקט BOT הראשון בארץ, והיחיד הנמצא בשלבי ביצוע. על פי החוזה שנחתם בין חברת כביש חוצה ישראל ודרך ארץ, אמורות העבודות בכביש להסתיים במהלך יוני 2002. לדברי סביון, למרות העימותים הכספיים, יסתיימו העבודות במועדן.

דן רולידר נחשבת לאחת מחברות התשתית הגדולות בארץ. היא נוסדה לפני למעלה מ-30 שנה על ידי דן רולידר, שנפטר בדצמבר 2001. לאחר מותו של רולידר, החברה נקלעה לקשיים בעקבות חוב לבנק לאומי ולחברת ארגיל, לה חייבת רולידר כ-12 מיליון שקל.

בעקבות החלטת בית המשפט, החברה נמצאת בהקפאת הליכים, כאשר רו"ח גבריאל טרבלסי משמש כמנהל החברה מטעם בית המשפט.

בסוף חודש מארס כונסה אסיפת נושים בלשכת עורכי הדין בחיפה, ובה דרשו הנושים את הפסקת הקפאת ההליכים ופירוק החברה באופן מיידי.

רו"ח גבריאל טרבלסי ועו"ד רון רוגין, הנאמנים על הסדר הנושים בחברת דן רולידר, מסרו היום (ג') לביהמ"ש המחוזי בחיפה, כי אבן הבריח להצלחת תהליך הקפאת ההליכים של החברה היא הזרמת כספים מפרויקט כביש חוצה ישראל. הנאמנים מודיעים לביהמ"ש, כי במידה ולא תחול התפתחות דרמטית בפרויקט זה, לא יהיה מנוס מהגשת המלצה חד-משמעית לביהמ"ש להורות על פיזור הקפאת הליכים של החברה.

הנאמנים פרטו, כי בשל חסר תזרימי בקופת הנאמנות, כתוצאה מעיכובי הכספים, מפגרת קופת הנאמנות בפירעון תשלומים לספקים, קבלנים ונותני שירותים. עוד נמסר, כי במידה ויועבר מיידית סך של 2.5 מיליון שקל לקופת הנאמנות, יקנה הדבר מרווח נשימה לחברה, אולם המשך הקפאת ההליכים והיכולת לגבש הסדר נושים מותנית בפתרון בטווח הזמן הקרוב ביותר של בעיית חובות העבר המגיעים לחברה, מהתקופה שלפני הקפאת ההליכים, בגין פרויקט חוצה ישראל. (פש"ר 66/02).