"זבל" - כינו הבנקאים במריל חברות-לקוחות, בעוד האנליסטים ממליצים עליהן למשקיעים

מריל לינץ' חויבה לדווח גם על קשריה עם החברות המומלצות על ידה, בעקבות "הוכחות דרמטיות" שדירוגי המניות נרתמו לעזרת בנקאי ההשקעות

בית משפט בניו יורק הורה אתמול (ב') למריל לינץ' לציין בסקירות האנליסטים שלה אילו מהחברות הנסקרות מקבלות ממנה שירותי בנקאות השקעות.

הצו ניתן לבקשת התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אליוט ספיצר, שמשרדו ניהל חקירה נגד הנרי בלודג'ט, אנליסט האינטרנט של מריל לינץ', ונגד אנליסטים אחרים בוול סטריט בעשרת החודשים האחרונים. ספיצר הסכים לעיכוב של 72 שעות בביצוע הצו, כדי לאפשר למריל לינץ' למלא אחריו. בתי ההשקעות כבר נוהגים לדווח על קשרי בנקאות השקעות בינן לבין חברות שאת מניותיהן הם סוקרים.

משרד התובע הכללי חוקר אם בתי השקעות העניקו דירוגים טובים מדי לחברות שקיבלו מהם שירותים. ספיצר אמר כי בידו "הוכחות דרמטיות" שדירוגי המניות של מריל לינץ' סולפו במטרה לקדם את שירותי בנקאות ההשקעות של הבנק.

"זו הפרת אמון מזעזעת מצידו של אחר הבנקים המכובדים ביותר בוול סטריט", אמר ספיצר, "המקרה צריך לזרז רפורמה במגזר כולו".

ספיצר הוסיף כי נכשל בנסיונותיו להגיע להסדר עם מריל לינץ' וציין כי החקירה נמשכת וייתכן שיוגש כתב אישום פלילי בנושא.

"ההוכחות הדרמטיות והחמורות נגד מריל לינץ' הן רק קצה הקרחון", אמר ספיצר.

"אנו מזועזעים מהעובדה שלא ניתנה לנו הזדמנות להשיב על טענות אלה בבית המשפט", הגיבה מריל לינץ'.

ספיצר ציטט תכתובות פנימיות בדואר האלקטרוני של מריל לינץ' שבהן כינו עובדים בלתי מזוהים של מריל חברות אינטרנט כגון InfoSpace ו-Excite home בכינויים כגון "חתיכת זבל", בעוד האנליסטים של החברה ממשיכים לפרסם דירוגים חיוביים עבורן.

ספיצר לא גילה כיצד השיג משרדו את התכתובות הפנימיות במריל לינץ'.

"גם כאשר צנחו המניות המשיכו האנליסטים לפרסם המלצות קנייה לחברות שקיבלו שירותי בנקאות השקעות מהבנק", אמר ספיצר.

באחד המקרים הוריד מריל לינץ' את המלצתו לחברה בלתי מזוהה, כאשר החליטה החברה לסיים את קשרי בנקאות ההשקעות שלה עם הבנק, הוסיף ספיצר.