Star TV של מרדוק רשמה ברבעון הראשון רווח ראשון בתולדותיה

ה'וול סטריט ז'ורנל': נקודת מפנה חשובה בשוק הצעיר של הטלוויזיה המסחרית בסין ובאסיה

חברת השידורים בלוויין של רופרט מרדוק, Star TV, הפועלת מהונג קונג, רשמה ברבעון הראשון של השנה את הרווח הראשון בתולדותיה, שמהווה, לדברי ה'וול סטריט ז'ורנל', נקודת מפנה חשובה בשוק הצעיר של הטלוויזיה המסחרית בסין ובאסיה.

מנכ"ל החברה, ג'יימס מרדוק, בנו של רופרט מרדוק, מסר אתמול (ג') כי סטאר טי.וי. הרוויחה ברבעון היוצא 2.4 מיליון דולר ודיווחה על תזרים מזומנים של 7.2 מיליון מתוך הכנסה כוללת של 120 מיליון דולר ברבעון שהסתיים ב-31.3.

סטאר הציגה הפסדים של 10.7 מיליון ו-17.8 מילין דולר, בהתאמה, לרבעונים המקבילים בשנים 2001 ו-2000.

עסק הליבה של סטאר, שמשקיע בפיתוח רשתות כבלים בהודו ובטייוואן, רשם ברבעון האמור רווח של 7.3 מיליון דולר ודיווח על תזרים מזומנים של 11.3 מיליון.

אולם לפני החברה עדיין דרך ארוכה לפני שניוז קורפ' תצליח להחזיר את השקעתה במיזם הלווייני, שרכשה בו את נתח הבעלות הראשון בשנת 1993.

במרוצת השנים השקיעה ניוז קורפ', להערכת גורמים בחברה, בין 1.8 ל-2 מיליארד דולר בסטאר והיה עליה לשנות אסטרטגיות שידור מספר פעמים כדי לרצות את הקהלים השונים מאוד ב-53 מדינות.

פעילותה של סטאר טי.וי. מהווה צירוף מורכב של שידורי לוויין וערוצי כבלים, שבהם יש לאימפריה של מרדוק שיעורים שונים של בעלות.

הכנסות סטאר טי.וי. הצפויות להסתכם ב-450 עד 500 מיליון דולר בשנה התקציבית המסתיימת ב-30 ביוני, באות מהכנסות מפרסומות ומדמי מנוי חודשיים.

את התקדמותה הגדולה ביותר עשתה סטאר טי.וי. בסין ובהודו, בהן שוקי הטלוויזיה המסחרית נמצאים בשלב ראשוני, בהשוואה לארצות המערב ולגודל אוכלוסייתן.

ללא קשר רשמה אתמול מניית ניוז קורפ' בבורסת סידני ירידה של 3.5%, שנבעה מפשיטת הרגל של קירש מדיה הגרמנית, בה יש לניוז נתח של 2.5%, באמצעות אחזקתה בריטיש סקאיי בדודקסטינג.

בנוסף לכך, מציין אנליסט בכיר בסידני, קהילת המשקיעים איבדה מעט מן האמון שרחשה לניוז קורפ', נוכח הרקורד שלה בשנים האחרונות, ואינה רוצה שניוז קורפ' תרכוש נכס שאינו רווחי אלא שתשפר את תזרים המזומנים שלה במהירות.