אודין מדיקל גייסה 13 מיליון דולר לפי 35-30 מיליון דולר

אודין מדיקל טכנולוג'יס (Odin Medical Technologies) הישראלית, המפתחת מערכות הדמיה רפואית (MRI), גייסה 13 מיליון דולר בגיוס שני.

את הגיוס הובילה חברת הציוד הרפואי מדטרוניק (Medtronice). משקיעה חדשה נוספת היא הקרן האמריקנית צ'ארלס ריבר, ובנוסף השתתפו בו גם המשקיעים הקיימים: הקרנות הישראליות קונקורד, פיטנגו, סטאר, ווולדן ישראל. על-פי ההערכות, שוויה של אודין לצורך הגיוס דומה לשוויה בעת הגיוס הקודם - 35-30 מיליון דולר, לפני הכסף.

המערכת שפיתחה אודין, PoleStar N-10, מותקנת בכמה מרכזים רפואיים בעולם, לאחר שקיבלה בנובמבר 2000 את אישור ה-FDA. עיקר שימושיה של המערכת הוא בניתוחי מוח. באוקטובר האחרון התקבל אישור ה-CE של הקהילה האירופית.

אודין הוקמה ב-1996 על-ידי אהוד כצנלסון, יובל צוק ועמית גופר. ב-1999 גייסה אודין 7 מיליון דולר, לפי שווי חברה גבוה מ-30 מיליון דולר. החברה מעסיקה 50 עובדים במרכז פיתוח ביוקנעם וסניפים בבלגיה ובארה"ב.

בנוסף להשקעתה חתמה מדטרוניק על הסכם לשיווק והפצת מוצריה של אודין, והחברות יפעלו במשותף בפיתוחים עתידיים. מדטרוניק השקיעה בעבר גם באיתמר מדיקל, ואף הוערך, כי תרכוש את בוסטון סיינטיפיק, בעלת אחזקות במדינול.

למדטרוניק היה מרכז פיתוח בישראל, אולם הוא נסגר ב-1999. זאת, לאחר שמדטרוניק ביצעה קיצוצים נרחבים בפעילותה, בעת שמוזגה עם חברת AVE.

בשבוע שעבר הודיעה מדטרוניק על השלמת תהליך רכישת חברת Vidamed תמורת 330 מיליון דולר. בין מייסדי וידה-מד האמריקנית נמצא פרופ' בנעד גולדווסר, ממייסדי מדינול.