כביש מכבית: שפיר הנדסה זכתה סופית בביצוע, דנה הנדסה ומרגולין זכו במכרז הפיקוח

מע"ץ מחוז מרכז פרסמה לראשונה מכרז לפיקוח, וזאת בשל העובדה, כי מדובר בעבודה בעלות גבוהה ביחס לעבודות פיקוח

חברת דנה הנדסה והאחים מרגולין יפקחו על פרויקט כביש מכבית 471. עלות עבודתם 5 מיליון שקל. ועדת המכרזים של מע"ץ מחוז תל-אביב והמרכז בחרה בשבוע שעבר את הזוכות מבין ארבע המתמודדות, חברת יורם גדיש, ברן הנדסה, אמי מטום וחפת. על-פי המכרז, 70% מהציון הכולל התייחס לנושא איכות, כגון זמינות הצוות ואיכותו, חוסן פיננסי, יכולת העמדת צוות אלטרנטיבי ועוד.

30% מהמשקל הכולל מתייחס להצעה הכספית. הצעתה הכספית של השותפות דנה הנדסה והאחים מרגולין הייתה נמוכה בכ-25% מאומדן מע"ץ, שעמד על כשבעה מיליון שקל. הצעה זו היתה הנמוכה מכל ארבע ההצעות הנוספות. הציון המשוקלל של הקבוצה הזוכה היה גבוה בהפרש ניכר משאר המתמודדות.

מע"ץ מחוז מרכז פרסמה לראשונה מכרז לפיקוח, וזאת בשל העובדה, כי מדובר בעבודה בעלות גבוהה ביחס לעבודות פיקוח. במע"ץ ניהלו יומנים ופרוטוקולים מדוקדקים בכל הליך המכרז, וזאת לאחר ביקורת שנשמעה, כי המשקל הגדול שנתנו בניקוד ביחס לאיכות על פני מחיר מהווה למעשה מכרז תפור, ומע"ץ תוכל לנווט את בחירתה. עבודות בפועל יחלו השבוע ויימשכו 42 חודשים.

בתוך כך דחה ביהמ"ש לעניינים מינהליים את בקשת השותפות דניה סיבוס והאחים רויכמן לביטול ההתקשרות של מע"ץ עם חברת שפיר הנדסה לעבודות בכביש מכבית. השופט, יהודה זפט, קבע, כי הצעת המחיר הנמוכה יחסית אינה טומנת בחובה סיכון כלשהו לביצוע עבודות המכרז, וכי החלטת ועדת המכרזים של מע"ץ היא סבירה.

העותרות טענו, כי שפיר הציעה בשני סעיפים במכרז הצעות נמוכות שאינן סבירות, כיוון שאינן מכסות את העלויות שבביצוע העבודות. כך, למשל, לסעיף החפירה וסילוק העפר הציעה שפיר 80 אלף שקל בלבד. שפיר הסבירה, כי אין לה למעשה עלויות בביצוע סעיף זה כיוון שהתקשרה עם גורמים שיבצעו את העבודה בתמורה לחול שיפונה. זפט קבע, כי הוראות המכרז מאפשרות מסחר בעפר העודף בתנאי שיתקבל היתר ממינהל מקרקעי ישראל.

לאור החלטת בית המשפט תחל שפיר את העבודות כבר השבוע. העבודות מתייחסות לקטע הכביש המרכזי-מערבי, שיימשכו 48 חודש. (בש"א 30115/02 עת"מ 1018/02).