מגעים לפשרה בתביעות בין יגאל עמדי, משפחת נתניהו ולשכת ראש הממשלה

המדינה הציעה לעמדי 50 אלף שקל - אך הוא דורש פי שלושה * הדיונים בביהמ"ש כבר נדחו שלוש פעמים

לשכת ראש הממשלה הציעה לשלם לקבלן ההובלות יגאל עמדי 50 אלף שקל, תמורת העבודות שביצע עבור בני הזוג בנימין ושרה נתניהו. עמדי הודיע, כי ההצעה אינה מקובלת עליו, והוא דורש לקבל מהמדינה 150 אלף שקל. כך נודע ל"גלובס".

במקביל, מנהל עמדי מגעים עם משפחת נתניהו, בניסיון להגיע להסדר פשרה בתביעות ההדדיות ביניהם. עמדי הגיש תביעה בסך 730 אלף שקל, בטענה שבני הזוג לא שילמו לו עבור עבודות האריזה וההובלה שביצע עבורם. במקביל, הגישו בני הזוג נתניהו תביעה בסך 2 מיליון שקל, בטענה שפרשת עמדי גרמה להם לנזקים. תביעות אלו יסתיימו ככל הנראה בהליך של גישור, אך רק לאחר שיוסדרו התשלומים בין עמדי ללשכת ראש ממשלה.

הצדדים - באמצעות עו"ד ירון רבינוביץ המייצג את עמדי ודוד שימרון המייצג את נתניהו - ניהלו בעבר שיחות במטרה להגיע להסדר פשרה. לעת עתה, מחכה עמדי להצעה משופרת של המדינה, ורק לאחריה ימשיכו הצדדים בהליך של גישור.

במגעים המוקדמים לא נדונה התביעה שכנגד, אלא רק התשלום של נתניהו והמדינה לעמדי. כלומר: הסדר הפשרה, אם יושג, יתייחס לגובה התשלום שיקבל עמדי מנתניהו ומהמדינה, ולא להיפך.

שלושת המועדים לקדם-משפט שנקבעו בתביעות ההדדיות, נדחו לבקשת הצדדים, בנימוק ש"הצדדים מנהלים מגעים באשר להליכים המקדמיים בתיק". הדיון הבא בתיק אמור להתקיים ב-4 בנובמבר.

רבינוביץ סירב להגיב. שימרון המייצג את נתניהו אמר, כי אינו יודע דבר על מגעים בין המדינה לעמדי. לעניין פשרה בין הצדדים אמר, כי התיק מתנהל בבית המשפט וקבוע לדיון בנובמבר.