הכלכלית לירושלים עתרה שוב לבג"ץ: להכריז על עטרות נפגע פעולות איבה

הכרזה על האיזור כנפגע פעולות איבה תאפשר לחברה הכלכלית לקבל פיצוי כספי על הנזקים שנגרמו לה, לטענתה, בעטרות

החברה הכלכלית לירושלים עתרה היום (א') לבג"ץ כנגד שר האוצר, סילבן שלום, ושר הביטחון, בנימין בן-אליעזר, בבקשה להורות להם לעשות שימוש בסמכותם, ולהכריז על איזור עטרות כאיזור שנפגע מפעולות איבה.

מדובר בעתירה שנייה שמגישה החברה בנושא זה. הכרזה על האיזור כנפגע פעולות איבה תאפשר לחברה הכלכלית לקבל פיצוי כספי על הנזקים שנגרמו לה, לטענתה, בעטרות.

איזור עטרות הוא איזור תעשייה בצפונה של ירושלים, הגובל בפאתי העיר רמאללה. על-פי תיקון לחוק שהתקבל בשנת 2001, ניתנת אפשרות ליישובים שאינם יישובי ספר לתבוע פיצויים בשל פגיעה באיזורי תעשייה ומסחר מפעולות האיבה שמקורן באינתיפאדה. הדבר מותנה בהכרזה של השרים על האיזור כאיזור שנפגע מפעולות איבה.

החברה הכלכלית טוענת, באמצעות עו"ד דורית כרמלי, כי מאז פרוץ המהומות נטשו את האיזור כרבע מהעסקים שפעלו בו, ואילו העסקים שנשארו, חייבים לארגן הסעות לעובדים במכוניות ממוגנות ירי, או לכל הפחות לספק לעובדים ולמבקרים אפודי מגן וקסדות על חשבונם הפרטי.

החברה מציינת, כי רכישת רכב ממוגן על מנת להסיע בו את העובדים עולה למעסיק כ-500 אלף שקל, ואם אין ביכולתו להשקיע את הסכום האמור, עליו לממן הסעות ממוגנות שעלותן כ-500 שקל לכל כיוון.

בבעלות החברה הכלכלית נכסים באיזור תלפיות, אותם היא משכירה למפעלים הפועלים באיזור. לטענת החברה, מאז פרוץ האינתיפאדה נטשו עשרות מפעלים את האיזור ואלה שנשארו עומדים בפני קשיים כלכליים וחלקם על סף קריסה.

החברה טוענת, כי רבים מהמפעלים, וביניהם התעשייה האווירית, אינם יכולים לעמוד בשכר החוזי שעליהם לשלם לחברה ולפיכך היא נאלצת להעניק להם הנחות.

עוד נטען, כי כרגע לחברה כ-30 אלף מ"ר שהיא איננה יכולה להשכיר בשל המצב הבטחוני, וכי חברות הביטוח מסרבות לבטח את המפעלים הפועלים באזור.