ביהמ"ש העליון: בענייני שמאות החלטת ועדת הערר היא סופית ואין לערער עליה

מדובר בפסק דין חריג, בו ביטל בית המשפט המחוזי החלטה של ועדת הערר לתכנון ובנייה בירושלים

ביהמ"ש העליון ביטל שלשום (ג') פסק דין שניתן על-ידי השופט משה רביד בבית המשפט המחוזי בירושלים. זאת, לאחר שהוועדה המקומית לתכנון ובנייה נענתה להמלצה של בית המשפט העליון, והסכימה לביטולו של פסק הדין.

מדובר בפסק דין חריג, בו ביטל בית המשפט המחוזי החלטה של ועדת הערר לתכנון ובנייה בירושלים.

ועדת הערר, שבראשה עומד עו"ד אהרון ברוכין, קיבלה ערעור שהגישה חברת עמית את מאיר, ופסקה לה פיצויים בשל שינוי תוכנית מתאר מקומית של שכונת גילה, לאחר שמינתה שמאי מכריע שיבחן את העניין. השמאי שנבחר, ברי צ'רניאבסקי, קבע, כי יש לפצות את החברה בשל התוכנית.

ערעור שהוגש לבית המשפט המחוזי על-ידי הוועדה המקומית, נגד פסיקת הפיצויים, התקבל. יצוין, כי אי קבלת חוות הדעת של שמאי מכריע היא הליך חריג, שכן לבית המשפט ישנה סמכות על החלטות ועדת הערר רק בהתייחס לעניינים משפטיים, ולא בענייני שמאות.

בדיון שהתקיים בנושא בבית המשפט העליון, המליצו השופטים לעו"ד שרי לרנר הורוביץ, ב"כ הוועדה המקומית, להסכים לקבלת הערעור. זאת, לאחר שקבעו, כי בענייני שמאות החלטת ועדת הערר היא סופית, ואין עליה ביקורת שיפוטית. הדרך היחידה בה ניתן לתקוף את החלטות ועדת הערר מתייחסת אך ורק לנקודות משפטיות.

מאחר שבית המשפט העליון היה בדעה שבית המשפט המחוזי חרג מהיקף המסגרת הנ"ל, החליט להמליץ על קבלת הערעור. את חברת עמית את מאיר ייצג עו"ד גד ויסקינד.