נתיבי איילון תעלה את דרישות הסף מקבלני הביצוע

הרקע להחלטה היא תופעה, לפיה קבלני תשתית, מציעים הצעות נמוכות במכרזים, ולאחר הזכייה מעבירים את העבודה לקבלני משנה, לעיתים גם לקבלנים לא מורשים, ומרוויחים את פער התיווך.

חברת נתיבי אילון תעלה את דרישות הסף שלה מקבלנים הזוכים במכרזי החברה הבאים, ותכלול בהם גם סעיפים של איכות, אמינות ועמידה בלוחות זמנים. כך הוחלט בפגישה משותפת בין מנהל חברת נתיבי אילון, יהודה בראון, לבין נציגות התאחדות הקבלנים, ובראשה מ"מ נשיא התאחדות הקבלנים, אברהם ליבר, ומנכ"ל ההתאחדות יהודה שגב.

הרקע להחלטה היא תופעה, לפיה קבלני תשתית, לעיתים גם בעלי חברות ידועות, מציעים הצעות נמוכות במכרזים, גם בסכומים שברור שלא ניתן יהיה לעמוד בהם. לאחר הזכייה במכרז מעבירים קבלנים אלה את העבודה לקבלני משנה, לעיתים גם לקבלנים לא מורשים, ומרוויחים את פער התיווך.

"התוצאה מכך היא איכות עבודה נמוכה, פיגורים בלוחות זמנים, ויצירת חוסר אמון בין הצדדים", אומר בר-און, "אין ספק שקבלנים אלה, המצטיינים בעיקר בראייה קצרת טווח, כורתים את הענף עליו הם יושבים".

בר-און מדגיש, שהוא ער לעובדה, לפיה האלמנטים הערכיים שיוכנו למכרזים הם סובייקטיביים לחלוטין, ולכן הם חשופים לתביעות משפטיות מצד קבלנים המפסידים במכרזים, אך לדבריו המזמינים מעדיפים לא אחת להיות מותקפים בבית המשפט על-ידי קבלן מפסיד, מאשר לתת את העבודה למי שמציע מחיר נמוך, אך גם איכות נמוכה.

לדברי בר-און, לחברת נתיבי אילון תוכניות להקמת כבישים בעלות של 750 מיליון שקל לחמש השנים הבאות. בין השאר מדובר בסלילת המשך אילון דרום עד למחלף חולות, והמשך הכביש לכיוון כפר שמריהו. עוד מתוכננים כבישים שונים באזור גוש דן.