תחנת הרכבת "ההגנה" נחנכה היום (ג'), על אף שאין חיבור הולם לתחנה המרכזית
בתל-אביב. המרחק בין התחנות 450 מטר, והחיבור נכון לעכשיו יהיה דרך רחוב ההגנה.
את האחריות לנגישות הבעייתית בין שתי התחנות, איש אינו ממהר לקחת: רכבת ישראל
מגלגלת את האחריות למשרד התחבורה ועיריית תל-אביב, משרד התחבורה מגלגל את האחריות
לנתיבי איילון, ונתיבי איילון מבטיחים חיבור תוך כשנה. עלות הקמת תחנת ההגנה
20 מיליון שקל. עלות הקמת דרך הגישה להולכי רגל, הנמצאת בשלבי תכנון, היא 10
מיליון שקל.
תחנת ההגנה תשמש כמסוף תנועה מרכזי. בשלב הראשון יופעלו בה 220 רכבות ביום
מרחובות ואשדוד. התחנה אמורה לקלוט למעלה מ-20 אלף נוסעים ביום.
מנכ"ל נתיבי איילון, יהודה בראון, אמר ל"גלובס": "שר התחבורה הטיל רק לפני
כחצי שנה על נתיבי איילון להקים חיבור בין התחנות. נתיבי איילון קידמה חלופה
של גשר בין שתי התחנות מעל איילון דרום לכיוון רחוב ההגנה, ובהמשך מעבר מקורה
להולכי רגל עד לתחנה המרכזית. חלופה זו טרם קיבלה את אישור רכבת ישראל. ההערכה
היא, כי לקראת סוף 2003 נסיים את הפרויקט".
רכבת ישראל מסרה: "הנגישות הקיימת היא לא אופטימלית. המרחק בין התחנות יהיה
קיים, וזו עובדה. השאלה היא איך יוצרים את הגישה הנוחה ביותר לנוסעים. בכל
מקרה, האחריות לדרכי גישה בין התחנה לתחנה המרכזית, היא של עיריית תל-אביב
ומשרד התחבורה. הרכבת תאשר ותקדם בברכה כל חלופה שתשפר את הגישה לתחנת ההגנה,
האינטרס שלנו הוא שיהיה קשר אופטימלי בין התחנות כמה שיותר מהר".
יועץ התקשורת של שר התחבורה, ירח טל, אמר: "נתיבי איילון אחראים על כל הפרוייקטים
התחבורתיים בתל אביב והם אחראים לפתרון בעיית הנגישות. השר הורה להם לקדם באופן
מיידי חיבור בין שתי התחנות".
לדברי השר אפרים סנה, קצב הגידול בתנועת הנוסעים ברכבת הוא חסר תקדים. על-פי
התחזית, צפוי מספר הנוסעים להגיע השנה ל-18 מיליון, לעומת 5 מיליון בשנת 1996.
בשנת 2006 יגיע מספר הנוסעים על-פי התחזית ל-40 מיליון.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.