מעלה החמישה: אושרה הרחבה ל-138 יח"ד, הירוקים יערערו

התוכנית אושרה רק לאחר שמתכננת הוועדה, בינת שורץ, השתמשה בקול כפול שלה כדי להכריע בעד קבלת התוכנית, וזאת לאחר ש-4 חברי ועדה תמכו באישור ו-4 התנגדו לה

הוועדה המחוזית ירושלים אישרה הרחבה של 138 יחידות דיור בקיבוץ מעלה החמישה, על שטחים בעלי ערכיות נופית גבוהה, על אף שישנם 80 דונם פנויים בתוך השטח המוניציפלי של הקיבוץ. התוכנית, על 303 דונם, מבקשת להרחיב את שטח הקיבוץ ולאשר בינוי למגורים לתושבים שאינם חברי הקיבוץ. השטח עליו מתוכננת התוכנית מוגדר כגן לאומי מוכרז ויער. אישור התוכנית מותנה באישור הולנת"ע, הוולחקש"פ והמועצה לשמירת הטבע וגנים לאומיים.

התוכנית אושרה רק לאחר שמתכננת הוועדה, בינת שורץ, השתמשה בקול כפול שלה כדי להכריע בעד קבלת התוכנית, וזאת לאחר ש-4 חברי ועדה תמכו באישור ו-4 התנגדו לה. התוכנית אושרה בכפוף לשינוי, לפיו 40 יח"ד בחלק הצפון מערבי של התוכנית ייבנו על 20 דונם בתוך שטחי הקיבוץ.

מתכנן המחוז מהמשרד לאיכות הסביבה, שוני גולדברג: "זוהי החלטה מקוממת, מעצבנת וחוצפנית, המעידה על חוסר הבנה בסיסי של בעיית הקרקעות בישראל. מדובר על תוספת של 140 יח"ד, שזה מקביל לשני בניינים בעיר, על חשבון שטחים איכותיים בצורה בלתי רגילה. אני אאבק בתוכנית בכל הוועדות ואעשה את כל המאמצים למנוע את אישורה".

ל"גלובס" נודע, כי בדיון הפנימי במליאה, הודיע ראש מועצת מטה יהודה, מאיר ויזל, לחברי הוועדה מתנגדי התוכנית, כי בדעתו לפנות לשרים במשרד אותו הם מייצגים.