ועדת השרים להפרטה החליטה להנפיק כל מניות אל-על בבורסה

בשלב ראשון יונפקו 49% מהמניות; בעיית השבת תידון בעתיד * גם בתי הזיקוק יונפקו בבורסה

חברת אל-על תופרט במלואה בבורסה. ועדת השרים להפרטה, בראשות ראש הממשלה, אריאל שרון, החליטה היום (ב') להנפיק את כל 100% של מניות המדינה בחברה.

בשלב הראשון יימכרו בבורסה רק עד 49% מהמניות. אופן המכירה יסוכם בהמשך על-ידי רשות החברות הממשלתיות.

בשלב זה לא נקבעו לוחות זמנים, אך מנכ"ל הרשות בפועל, אלכס גולדנגורן, מסר, כי בכוונתו להאיץ מאוד את תהליך ההפרטה, בהתאם לדרישתו של שרון, שלחץ היום להשלים את הפרטת אל-על בהקדם האפשרי.

סוגיית השבת לא עלתה היום בדיון. סוכם, כי הנושא יידון רק בשלב מאוחר יותר. הובהר, כי כל עוד מדובר במכירת 49% בלבד ממניות אל-על, נושא השבת אינו קריטי להפרטת החברה.

ועדת השרים להפרטה סיכמה היום רשימה ארוכה של פעולות, על מנת שניתן יהיה להגיע לשלב של ההנפקה. שלוש הפעולות החשובות ביותר הן: השוואת זכויות ההצבעה בין כל סוגי המניות, לרבות זכויות הסוכנות היהודית לה 15% באסיפה הכללית; הגדרת מנית הזהב של המדינה לאחר הפרטת אלעל; והסדרת התנאים על-ידי החשב הכללי, ניר גלעד, לגבי המטוסים שבבעלות המדינה הנמצאים בשימוש אל-על. זאת, לרבות הסדרת כל הערבויות שנתנה המדינה לצורך רכישת המטוסים.

ועדת השרים החלה גם בדיון מקדמי בתוכנית ההפרטה לשנים 2003-2002 שגובשה על-ידי גולדנגורן ויו"ר הוועדה המייעצת של הרשות, עו"ד אלון גלרט. למעשה הוצגה רשימה ארוכה של חברות, שהממשלה מעוניינת לקדם במהירות את ההפרטה שלהן.

בין השאר מדובר בחברות הבאות: תדמור בית ספר למלונאות, החברה הממשלתית למדליות ולמטבעות, בנק החקלאות, עשות אשקלון, אתרים, החברה לפיתוח יפו העתיקה, החברה לאוטומציה וחברת גפים לאביזרים אורתופדיים וציוד שיקומי. כן דובר על השלמת הפעולות הנדרשות לצורך הפרטת בתי הזיקוק, בדרך של הנפקה בבורסה בארץ ו/או בחו"ל.