הרכבת הקלה בירושלים: סוף להליכים הסטטוטורים

אישור סופי של הקו מהווה למעשה את תום השלבים הסטטוטורים, שארכו שלוש שנים. תקופה זו נחשבת לקצרה מאוד יחסית לחדשנותה ומורכבותה של התוכנית

הוועדה המקומית ירושלים המליצה בשבוע שעבר לאשר את התוכנית להקמת הקו הראשון של הרכבת הקלה. הוועדה דחתה את התנגדות תושבי הכניסה לעיר שמחו על הקמת גשר וקבעה, כי צוות התוכנית יצטרך להגיש לאישור בנפרד את תוכנית הגשר המפורטת. הוועדה המחוזית סיימה לשמוע את כל ההתנגדויות לתוכנית, ואמורה לקבל את החלטה בימים הקרובים. ברכבת ובלשכת התכנון התוכנית תאושר בתנאים טכניים.

אישור סופי של הקו מהווה למעשה את תום השלבים הסטטוטורים, שארכו שלוש שנים. תקופה זו נחשבת לקצרה מאוד יחסית לחדשנותה ומורכבותה של התוכנית.

ד"ר משה הירש, ראש צוות תוכנית אב לתחבורה, שמקדם את התוכנית: "אנשי התכנון שיתפו פעולה. לא עשו לנו הקלות תכנוניות, אך בלשכת התכנון ובעירייה הפנימו את חשיבות הפרויקט ונתנו לנו קדימות בדיוניים. אישור סופי של התוכנית יאפשר לנו לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו, כלומר בסוף שנת 2006 תעלה הרכבת על הפסים".

בנוסף אישרה הוועדה הקמת חניון חנה וסע בסמוך להר הרצל, שם תהיה תחנת קצה של הרכבת הקלה. מדובר בחניון תת קרקעי, שיכלול 800 מקומות חנייה .