שר האוצר לשעבר, יורם ארידור, התמנה לדירקטור בבזק

זהו התפקיד הציבורי הראשון שנוטל ארידור על עצמו מאז התפטר מתפקידו כשר האוצר באוקטובר 1983

חברת בזק הודיעה היום (א') על מינויו של שר האוצר, יורם ארידור, כדירקטור בחברה. ככל הידוע, זהו התפקיד הציבורי הראשון שנוטל ארידור על עצמו מאז התפטר מתפקידו כשר האוצר באוקטובר 1983.

ארידור התמנה לתפקיד שר האוצר ערב בחירות 1981, לאחר שקודמו, יגאל הורביץ, סירב לנהל כלכלת בחירות. הוא כיהן בתפקיד בממשלתו השנייה של מנחם בגין ובממשלתו הראשונה של יצחק שמיר, והנהיג מה שכינה "כלכלה נכונה", שבמרכזה הסרת מגבלות על ייבוא מוצרי צריכה.

לטענת מבקריו, מדיניות זו היתה כלכלת בחירות שנמשכה גם לאחר נצחונו של הליכוד בבחירות, והיתה מהגורמים המרכזיים לאינפלציה הדוהרת של המחצית הראשונה של שנות ה-80. ארידור גם היה שר האוצר בעת משבר מניות הבנקים באוקטובר 1983. הוא התפטר בעיצומו של משבר המניות, לאחר שהודלפה תוכניתו לדולריזציה. מאז שמר ארידור על שתיקה ונמנע מלדבר בפומבי על תקופת כהונתו. התבטאויות נדירות שלו היו כאשר העיד במשפט הבנקאים.

ארידור, בן 59, הוא עורך דין בהשכלתו ועסק בתחום זה מאז פרישתו מהחיים הציבוריים. על-פי הודעת בזק, בשנים האחרונות הוא עוסק בייעוץ עסקי. ארידור יהיה חבר בוועדות הכספים, הבילינג והארגון של דירקטוריון בזק.