בנטון חוזרת לישראל: תפתח מחר חנות דגל בגרנד קניון בחיפה

מתכננת לפתוח חמישה סניפים בשנתיים, באמצעות הזכיינית החדשה, חברת בנטליה בע"מ * הרשת תמוצב כזולה יותר, כלקח מכשלון העבר בשוק הישראלי

חברת האופנה הבינלאומית בנטון חוזרת לישראל, שלוש שנים לאחר סגירת חנויות הרשת בארץ. חברת בנטליה בע"מ, שבבעלות משפחת שוקחה ומשפחת אבינדר מחיפה, קיבלה את הזיכיון לפתיחת חנויות בנטון בישראל. חנות הדגל של החברה תיפתח מחר (ה') בקניון גרנד קניון בחיפה. בנטליה בע"מ מתכננת להקים בשנתיים הקרובות רשת בת חמישה סניפים, בהשקעה ראשונית של כ-600 אלף דולר.

הזכיינית הקודמת של בנטון בארץ היתה חברת דנדור השקעות, שבבעלות משפחת בנדוב. החברה הקימה בארץ שלוש חנויות, בשיתוף פעולה עם רשת כיתן, שהפכה לשותפה בזיכיון.

אולם, בנטון נותרה מחוץ למשחק בעקבות המפנה שחל בשוק המקומי עם כניסתה של זארה הספרדית, ב-1998. במסגרת השינוי שעבר שוק ההלבשה, חלה צניחת מחירים והשוק הוצף בפריטים מיובאים מהמזרח הרחוק. כיתן לא נערכה כראוי לשינוי שחל בשוק, ומחירי בנטון נשארו גבוהים. גם הקולקציה לא התאימה כנראה לצרכן הישראלי.

בנובמבר 1998 החליטה כיתן לסגור את החנויות ולוותר על הזיכיון של בנטון בארץ. מנובמבר 1998 עד היום, לא היתה לבנטון כל פעילות בישראל.

ב-2001 החליטה הנהלת בנטון לחזור לישראל בקונספט חדשף תוך הורדה דרסטית של המחירים, במיוחד עבור השוק הישראלי. המוצרים שישווקו בארץ מיוצרים באיטליה אך מתומחרים באופן שיאפשר לזכיין הישראלי להתחרות בפריטי האופנה הזולים המיובאים מסין. המחירים בבנטון ינועו בין 50 ל-250 שקל.

כשל נוסף שבנטון זיהתה באופן פעילותה בשוק הישראלי בעבר הוא התחושה שכיתן לא הצליחה להעביר את רוח בנטון לשוק הישראלי. הפעם חייבה בנטון את הזכיין הישראלי לדבוק בקונספט המקורי, שלפיו כל פריטי העיצוב מיובאים מאיטליה. גם העובדים הוכשרו באיטליה.

בנטון מקווה לתפוס הפעם נתח שוק משמעותי בשוק הישראלי. זאת, למרות המספר המצומצם של הסניפים שהיא מתכננת לפתוח, בעוד שכל אחת מרשתות האופנה המתמחות מונה, בממוצע, כ-40 סניפים.

חנות הדגל בגרנד קניון משתרעת על כ-250 מ"ר. בהקמת החנות ובעיצובה הושקעו כ-300 אלף דולר. בחנויות הרשת ישווקו בגדי גברים, נשים וילדים, וכן תיקים אופנתיים, משקפי שמש ובשמים. הזכיינית מתכוונת לשווק בעתיד גם נעליים ושעונים. ההחדרה תיעשה באמצעות חברת הפרסום ויחסי הציבור פורמדיה.

חברת בנטון האיטלקית הוקמה בשנת 1965 על-ידי ארבעת ילדי משפחת בנטון - לוצ'יאנו, ג'ילברטו, קרלו וג'וליאנה. כיום מפעילה בנטון כ-7,000 סניפים בכ-120 מדינות.