בעוד שבישראל מתעכבת הקמת שדה התעופה נתב"ג 2000, וכרגע נראה, כי נתב"ג 2000
יהפוך לנתב"ג 2004 במקרה הטוב, הרי שברחבי המזרח התיכון עוברים שדות התעופה
השקעות מאסיביות. בעשור הקרוב יושקעו בין 7 ל-8 מיליארד ד' בבניית שדות תעופה
חדשים באיזור, או בשיפוץ ופיתוח שדות קיימים. רוב הסכום יושקע במדינות המפרץ,
ו-3.26 מיליארד ד' יופנו להרחבת שדות תעופה באיחוד האמירויות הערביות.
בשדה התעופה בדובאי, הנחשב לשדה התעופה הטוב ביותר במזרח התיכון, יושקעו כ-2.5
מיליארד דולר, בין השאר לבניית טרמינל שלישי ומסוף מטענים חדש. הבנייה תסתיים
בשנת 2006 ויכולת הקליטה השנתית של שדה התעופה תזנק אז לכ-60 מיליון נוסעים,
בהשוואה לכ-15 מיליון כיום. בנוסף ישופץ גם שדה התעופה באבו דאבי.
בדוחא, בירת קטאר, יושקעו כמיליארד דולר לפיתוח שדה התעופה הבינלאומי, ואילו
בסעודיה יושקעו 750 מיליון דולר בבניית הטרמינל בשדה התעופה הבינלאומי, עבד
אלעזיז ג'דה.
בעומאן הסמוכה יושקעו 220 מיליון דולר, בהרחבת שדות התעופה אלסיב ואל סלאח.
השיפוצים בשדות תעופה אלה יסתיימו ב-2006. יצויין, כי שני שדות התעופה העומאניים
הינם שדות התעופה היחידים במזרח התיכון, שהופרטו (בשנה שעברה) ונמסרו לניהול
לחברה בריטית המפעילה שדות תעופה בעולם למשך 25 שנה.
בונים ומשפצים נוספים, על פי נתוני אתר האינטרנט (מנה-רפורט), הינם מצרים בה
יושקעו 820 מיליון דולר בפיתוח שדות התעופה הבינלאומיים בקהיר ובשארם אלשיח;
לוב, בה שופצו שדות התעופה בטריפולי ובנגזי בכ-800 מיליון דולר; וכן טוניס
ואלג'יר. גל ההתלהבות לא פוסחת אפילו על עיראק, שמתכננת לבנות ארבעה שדות תעופה
לטיסות מקומיות בעשור הקרוב.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.