עלות הפינויים והעבודות הנלוות לפינוי התשתיות בתוואי הכביש 431 מודיעין-ראשל"צ, עומד על 500-400 מיליון שקל. במע"ץ מעריכים, כי לא יוכלו למסור לזכיין תוואי כביש פנוי לעבודה בלוחות הזמנים שנקבעו, אלא אם יוגדל התקציב לפינוי השטח.
ל"גלובס" נודע, כי עלות הפינוי לדונם נעה בין 5,000 דולר לדונם עד ל-65 אלף דולר. רוב הקרקע בתוואי הכביש היא קרקע מינהלית, אולם בקטע המערבי, באזור ראשון לציון, רוב הקרקע היא פרטית המשמשת למגורים. באזור זה עומד המחיר לדונם על כ-60 אלף דולר. בקטע המרכזי, בו הקרקע מיועדת ברובה לחקלאות, עלות ההפקעה עומדת על 7,000-5,000 דולר. בקטע הכביש ליד איזור שורש ישנו שטח פרטי של הכנסייה הפרנציסקנית, שם עומדת עלות הפינוי על 12-10 אלף דולר.
המגמה במע"ץ היא לסיים את המו"מ עם בעלי הקרקע בהקדם, ולהימנע מלהגיע לבתי משפט. אחד התמריצים לבעלי הקרקעות הוא התחייבות של מע"ץ להמליץ בפני שר התחבורה, אפרים סנה, לשלם עבור כל הקרקע ולא רק על 75% להם מחויבים על פי החוק. מע"ץ התחייבה בפני אגף החשב בכללי באוצר לסיים את עבודת הפינוי עד אפריל 2004. יצוין, כי ב-2002 הוקצו לטובת פינוי השטח רק 28 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.