הסטארט-אפ IXI מובייל גייס 15 מיליון דולר בסבב גיוס שלישי

את הגיוס הובילה קרן ההון סיכון האירופית TLcom Capital Partners, וכן המשקיעים הקיימים ביניהם דרייפר פישר האמריקנית וג'מיני הישראלית

חברת IXI מובייל השלימה גיוס של 15 מיליון דולר. מדובר בסבב הגיוס השלישי של החברה, המפתחת מערכת תקשורת אישית ניידת (PGM) המבוססת על פרוטוקול Bluetooth לתקשורת אלחוטית קצרת טווח. את הגיוס הובילה קרן ההון סיכון האירופית TLcom Capital Partners, המתמקדת בהשקעות בענף הטלקומוניקציה. בגיוס השתתפו גם המשקיעים הנוכחיים בחברה - הקרנות דרייפר פישר האמריקנית וג'מיני הישראלית וכן יצרנית המוליכים למחצה האמריקנית טקסס אינסטרומנטס.

TLcom היא קרן שהוקמה על ידי מורגן סטנלי ויוצאי טלקום איטליה ופירלי, והיא מנהלת 185 מיליון אירו. הקרן השקיעה בעבר בישראל בחברות ספרה, אקסרה נטוורקס ו-Iprad.

IXI נוסדה באוגוסט 2000 על ידי עמית הלר וגידי ברק, מייסדי חברת בטרפליי, שנמכרה ב-1999 ל-TI תמורת 50 מיליון דולר. את סבב הגיוס הקודם שלה, שהסתכם ב-12.5 מיליון דולר, השלימה IXI בדצמבר 2001.

בחודשים האחרונים הודיעה IXI על כמה הסכמים לשיתוף פעולה, בין השאר עם יצרנית הסוללות דורסל, המשלבת את מוצריה במגוון של אבזרים אלחוטיים המפותחים על ידי שותפיה העסקיים של IXI. לדברי הלר, לחברה כבר היום "עשרות לקוחות שחתמו איתנו על הסכמים לפיתוח מוצרים המבוססים על הטכנולוגיה שלנו.

מדובר ביצרנים מובילים של אבזרים כמו מצלמות, שעונים, מכשירי כף יד (PDA), טלפונים סלולריים ויצרני אופנה". הלר ציין כי המודל העסקי של IXI מבוסס על תמלוגים ממכירות עתידיות של מוצרים כגון אלה, בהן תשולב הטכנולוגיה שפותחה בחברה. הפיתוח של IXI מאפשר לאותם מוצרים לשמש כפלטפורמה לשירותים כגון שליחת הודעות (SMS) ומסרי מולטימדיה (MMS), גלישה באינטרנט, שירותים מבוססי מיקום ועוד. בנוסף, אמר הלר, לחברה כבר היום הכנסות מפרויקטים של התאמת הטכנולוגיה לצורכיהם השונים של השותפים העסקיים.

ראו הרחבה בגלובס הערב