אדם טבע ודין והחברה להגנת הטבע פנו ליו"ר הוולקחש"פ (הוועדה לקרקע חקלאית ושטחים פתוחים), עופר גרידינגר, מרכז הוועדה, דוד בריל והיועמ"ש של משרד הפנים, שרית דנה, בדרישה לעמדה רשמית עקרונית לעניין הרחבת כביש החורגת מתוכנית מאושרת. זאת, בעקבות ההחלטה העקרונית לאשר את ההרחבה המתוכננת בכביש מס' 1 בקטע שבין שער הגיא לשורש.
לדברי עו"ד אלי בן-ארי המייצג את אט"ד, החלטת הוועדה לאשר את הרחבת קטע הכביש תגרום בוודאות לחריגה מן הרוחב המאושר - 75 מטר לפי התוכנית המאושרת (מ.י 200).
לדבריו, מתן האישור לעבודות, שיחרגו מהתוואי המאושר, יוצרות למעשה פרשנות מהפכנית חדשה, המאפשרת לבצע עבודות בהיקף ניכר המשנה באופן בלתי הפיך את השטח גם מעבר לרצועת הדרך המוגדר בתוכנית.
לטענתו, פרשנות כזו היא פרשנות המנוגדת לנהוג כיום הקובעת, כי כל עבודה מחוץ לתחום דורשת אישור בתוכנית כחוק. לדברי בן- ארי, אין כל עמדה או חוות דעת רשמית המגבה את החלטת הוולקחש"פ.
משמעות החלטה זו, לדבריו, היא שרצועת דרך יכולה "לנדוד" לה במרחב מצד לצד. הוא מציין גם, כי פרשנות כזו מהווה אי ודאות תמידית בנוגע לתחום בו יכולות להתבצע עבודות דרך.
בן-ארי מבקש מחברי הוועדה לקבל את עמדת המשרד בדחיפות בטרם תתקבל הכרעה סופית בתוכנית ההרחבה של כביש 1.
גרידינגר אמר ל"גלובס": "נוסח ההחלטה הסופית טרם אושר על-ידי חברי הוועדה. ההחלטה הסופית תכלול שורה של תנאים וקריטריונים, ולכן פנייתו של בן-ארי היא מוקדמת מדי. כמובן ומעבר לכל ספק, שהחלטת הוועדה תביא בחשבון את פסיקת בית המשפט".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.