שני ישראלים נרצחו בפיגוע ירי ע"י פלשתיני שעבד בחממות בגוש קטיף

הנרצחים - עמוס סעדה ואסף צפירה * המחבל חוסל ע"י רכז הבטחון של רפיח ים * החמאס נטל אחריות

שני ישראלים, עמוס סעדה, 52 מרפיח ים ואסף צפירה, 18 מבדולח, נהרגו היום (ד') בפיגוע ירי בדרום רצועת עזה בין היישובים פאת שדה ושליו שבגוש קטיף. הלוויותיהם של אסף צפירה ועמוס סעדה התקיימו אחה"צ בבית העלמין באשקלון. בפיגוע נפצע ישראלי נוסף.

אירגון החאמס מיהר לקחת אחריות על הפיגוע. בהודעת גדודי עז א-דין אל קסאם, שהועברה למספר עיתונאים, נמסר כי המחבל הוא מוחמד עאשור בריס, 25, מחאן יונס.

מתחקיר האירוע עולה כי פועל שהועסק בחממות חקלאיות, פתח באש לעבר שני הישראלים העובדים במקום. המחבל חוסל ע"י רכז הביטחון של היישוב רפיח ים הסמוך למקום, קובי חדד. אמבולנס של מד"א הוזעק למקום ופינה פצוע קל לבית החולים "סורוקה" בב"ש.

"קיבלתי דיווח במכשיר הקשר שיש אירוע בחממות", סיפר לאתר האינטרנט "YNET" רכז הביטחון של הישוב שהוסיף: "לקח לי חצי דקה להגיע למקום. כשהגעתי סמוך למקום עצמו כבר ראיתי שמבצעים באיזור סריקות ואז ביקשו ממני לצאת החוצה ולמשוך פנימה את האמבולנס. בדרכי החוצה זיהיתי את המחבל נמלט, הוא היה תוך כדי ריצה, לא היה לו אקדח ביד, כשהוא ראה אותי הוא איים עלי ברימון שהיה לו ביד, יצאתי מהאוטו, יריתי בו מספר כדורים והרגתי אותו. מדובר בבחור צעיר, עובד של אחד ההרוגים, שנכנס אלינו דרך המחסנים הצפוניים".

מחקירה ראשונית עולה, כי המחבל, שעבד בחממות, ירה תחילה בצפירה באיזור החממות השייכות למשפחתו - ולאחר מכן נכנס למתפרת היישוב רפיח ים, הסמוכה לחממה, וירה בסעדון, בעלי המתפרה. לאחר מכן הוא רץ החוצה לכיוון הכביש הראשי, שם נתקל ברכז הביטחון של היישוב פאת שדה, יעקב (קוקו) אברג'יל. בין השניים התפתח מאבק בתוך רכבו של אברג'יל, במהלכו הצליח המחבל לשחרר כדור מהאקדח שברשותו. אברג'יל נפצע קל ופונה לבית החולים "סורוקה".

כוחות צה"ל שנזעקו למקום, שנחשב למבודד יחסית, החלו בסריקות מחשש שלמחבל ישנם שותפים, אולם כאלה לא אותרו. עדיין לא ברור כיצד השיג המחבל את האקדח, למרות שכל הפועלים עוברים בדיקות קפדניות בכניסה לחממות.