נדחתה תביעת הדיבה של עו"ד רפאל פריג' נגד "כל הזמן" של מעריב

ביהמ"ש: הפרסום אינו בבחינת לשון הרע ומהווה הבעת דעה וביקורת על איש ציבור

בית משפט השלום בירושלים דחה את תביעת הדיבה של עו"ד רפאל פריג' נגד המקומון "כל הזמן" מקבוצת מעריב.

ביהמ"ש קבע, כי פרסום מאמר הדעה של העיתונאי גדעון ספירו, שהשווה את פריג' "למשפטנים רבים מרפובליקת ויימאר שהתקרנפו לתוך משטר הדיכוי של הרייך השלישי" - אינו בבחינת לשון הרע.

השופט, יואל צור, קבע, כי לעיתון עומדת הגנת חופש הביטוי והזכות להבעת דעה וביקורת.

הפרסום נשוא התביעה הוא מאמר בטור "סמרטוט אדם", שפורסם בספטמבר 2000. פריג', שעבד אז כמתמחה בפרקליטות המדינה, הגיש תלונה במשטרה נגד העיתונאית סילבי קשת, בטענה להמרדה בעקבות מאמר ביקורת על יחידת דובדבן.

קשת כתבה, כי יחידת דובדבן היא יחידה לא אנושית של נערים שאולפו קודם לירות ואח"כ לשאול שאלות.

בעקבות התלונה במשטרה, שפורסמה "בכל הזמן", כתב ספירו בטור השבועי בו השווה את פריג' למשפטן בגרמניה הנאצית, שפריג' הוא אוויל ומסוכן, כי בעתיד הוא עלול להיות שופט או פרקליט שישרת כל שלטון רשע ודיכוי. צור קיבל את טענות "כל הזמן" שיוצג ע"י עו"ד אבישי חלפון וקבע, כי כשקוראים את המילים - שהן לכאורה בגדר לשון הרע - בצורה שאינה תלושה ממלוא הטקסט, ניתן לראות שלא מדובר בלשון הרע.

לדבריו, הכתבה היא הבעת דעה וביקורת, גם אם קיצונית, על תלונת התובע.

צור הוסיף, כי מרגע שהתובע פרסם את דבר הגשת התלונה במשטרה נגד קשת, הפך את עניינו לפומבי וחשוף לביקורת. לדבריו, כיוון שהתובע היה באותה עת מתמחה בפרקליטות המחוז, יש במקרה זה עניין ממדרגה ראשונה לציבור.

על דחיית התביעה לא חויב הנתבע בהוצאות משפט, משום ש"השיח הציבורי בישראל הולך והופך מוקצן וכדי שהשיח יהיה תרבותי וישמור על רטוריקה נקייה".

ב"כ של פריג', עו"ד אמיר שניידר, אמר "לגלובס", כי יערער על פסה"ד. (ת.א 1422.01).