תעש במגעים עם חברות מארה"ב לייצור משותף של פצצה קלה חודרת בטון

מנכ"ל התשלובת, תא"ל (מיל.) אורי אגמון: הפצצה תהיה אטרקטיבית במיוחד מבחינת הצי האמריקני, עקב משקלה הנמוך

תשלובת התחמושת הכבדה של חברת תעש נמצאת במגעים עם שתי חברות אמריקניות לייצור משותף של פצצה מהפכנית שפותחה בישראל - פצצה קלת משקל, המסוגלת לחדור בטון לעומק של כמה מטרים באדמה. כך נודע ל"גלובס".

המדובר בשתיים מהחברות הגדולות בעולם בתחום התחמושת.

ייחודה של הפצצה המכונה PB-500 הוא במשקלה הנמוך לעומת פצצות בעלות יכולת מקבילה, הנמצאות בארה"ב. קיימות שתי גירסאות של הפצצה - במשקל 500 ק"ג ובמשקל טון. אורכה של הפצצה הבסיסית 1.8 מטר ומשקל ראש הנפץ שלה הוא 100 ק"ג.

מנכ"ל התשלובת, תא"ל (מיל.) אורי אגמון, מסר ל"גלובס", כי הפצצה תהיה אטרקטיבית במיוחד מבחינת הצי האמריקני, עקב משקלה הנמוך.

"מטוסי הצי האמריקני ממריאים ונוחתים מעל סיפון נושאות מטוסים והפצצות הנוכחיות שהם מפעילים הן כבדות בהרבה מהפצצה שאנו פיתחנו", אמר.

החברה הראשונה שעימה מתנהלים מגעים לייצור משותף היא ג'נראל-דיינמיקס, שפיתחה את מטוסי האף-16 ופועלת גם במגוון תחומים הקשורים לחימוש.

לג'נראל-דיינמיקס שיתופי פעולה בישראל, שהבולט מביניהם הוא רכישת חטיבת מטוסי המנהלים של התעשייה האווירית וייצור המטוסים בחברת גולפסטרים איירוספייס, שבבעלות ג'נראלדיינמיקס.

במקביל, מנהלת תעש מגעים בנושא עם חברת אליינט-טקסיסטמס, המתמחה בייצור חימוש ואמצעים מדויקים לפגיעה במטרות. בעבר, היתה אליינט בבעלות חברת האניוול, מהספקיות הגדולות של מערכת הביטחון האמריקנית והשנה חיזקה את יכולתה בתחום החימוש באמצעות רכישת חטיבת החימוש של חברת בואינג.

מרכז פעילותה של אליינט הוא במינסוטה והיא מייצרת את החימוש במפעלים בווירג'יניה ומונטנה.

מחירה של הפצצה PB-500 נע בין 30,000 דולר בגירסה המוקטנת, ועד 80,000 דולר לפצצה השוקלת טון. תעש מעוניינת לסכם שיתוף פעולה עם חברה בארה"ב, כדי להקל את החדירה לשוק המקומי.

במידה שהפצצות ייוצרו בארה"ב ויוגדרו כ-MADE IN U.S.A, יוכל צה"ל לרכוש אותן מכספי הסיוע הצבאי האמריקני.