12 הרוגים ועוד 14 פצועים בפיגוע ירי קשה ביישוב היהודי בחברון

בין ההרוגים, שלושה אזרחים, חמישה שוטרי מג"ב וארבעה חיילי צה"ל; אל"מ דרור ויינברג, מח"ט יהודה, נהרג במהלך ההסתערות על המחבלים

12 ישראלים מצאו את מותם אמש בפיגוע ירי רצחני בחברון. בפיגוע ששילב ירי מקלעים, זריקת רימונים ומטענים, נפצעו עוד 14 ישראלים. בין ההרוגים, שלושה אזרחים, חמישה שוטרי מג"ב וארבעה חיילי צה"ל. בין חיילי צה"ל ההרוגים אלוף משנה דרור ויינברג, מפקד חטיבת יהודה. אל"מ ויינברג הוא קצין צה"ל הבכיר ביותר שנהרג באינתיפאדת אל-אקצה.

האירוע החל ביום ו' סביב השעה 19:30. הערכות ראשוניות בצה"ל מדברות על כך ששלושה מחבלים חמושים ברובי אם-16, תפסו ככל הנראה עמדות משני צידי הסימטה המחברת בין קריית ארבע למערת המכפלה בחברון. לאחר שהמתינו במארב למתפללים היהודים, פתחו המחבלים באש מטווח קצר לעבר רכב מג"ב, שאבטח את המתפללים. מהירי נהרגו שני לוחמי מג"ב.

לאחר מכת האש הראשונה, הוזנקו לזירת האירוע כיתת הכוננות של קרית ארבע וכוחות גדולים של צה"ל הפועלים בחברון. הכוחות נכנסו לתוך הסימטה ונפגעו מירי ומרימוני רסס שהושלכו לעברם. מפקד החטיבה, אלוף-משנה ויינברג, היה מן הראשונים שהגיעו לאירוע, הוא הסתער לעבר שני המחבלים, נפגע באורח אנוש, ולאחר זמן קצר נקבע מותו.

חילופי האש בעיר נמשכו שעות ארוכות, כאשר אל האזור זרמו כוחות גדולים אשר ביצעו סריקות במטרה לאתר את היורים. כוחות של צה"ל עלו לגבעת אבו-סנינה על מנת לשתק את מקורות הירי והחלו לנהל במקום סריקות תחת אש. מאוחר יותר התרכזו הכוחות סביב הבית בו הסתתרו המחבלים, וירו לתוכו. לאחר כשעתיים פרצו הכוחות אל הבית, והרגו את שני המחבלים.

הפצועים בפיגוע הגיעו לבתי החולים בירושלים. בבית החולים "הדסה עין כרם" מאושפזים שבעה, בהם אחד במצב קשה מאוד ושלושה במצב קשה. בבית החולים "שערי צדק" נמצאים חמישה פצועים, בהם אחד באורח בינוני והשאר קל.

את האחריות לפיגוע הרצחני נטלה הזרוע הצבאית של ארגון הג'יהאד האיסלאמי, "גדודי ירושלים". בארגון ציינו שהפעולה בוצעה כנקמה על חיסולו של מפקד הזרוע הצבאית, איאד סוואלחה, שנהרג בג'נין לפני מספר ימים.