קלדש תרכוש את בית ציוני אמריקה בת"א תמורת 6 מיליון דולר

לפי 2,000 דולר למ"ר ; הבניין נהנה מתפוסה של 100% ומניב 6-7 מיליון שקל בשנה

חברת קלדש סיכמה עיסקה לרכישת בית ציוני אמריקה בת"א בכ-6 מיליון דולר. החברה תמשיך להפעיל את הבניין כנכס מניב. אין אפשרות להרוס את הבניין ולבנות על המגרש מגדל מגורים, כי הבניין מוגן כנכס לשימור.

בכך, מממשת קלדש אופציה שקיבלה לפני 4 שנים מהבעלים, הסתדרות ציוני אמריקה, לרכוש 50% מהבניין ב-3 מיליון דולר. באחרונה הודיעה ההסתדרות לקלדש, כי היא מעוניינת למכור גם את המחצית השנייה, במחיר זהה.

בית ציוני אמריקה, ברחוב פריש 3, שנבנה לפני כ-50 שנה, הוא בן 4 קומות, 3,000 מ"ר, והעיסקה נעשתה לפי 2,000 דולר למ"ר. הבניין הוא נכס מניב עם הכנסות של 6-7 מיליון שקל לשנה.

קומת הקרקע מושכרת למסעדה, ואולמות האירועים והתיאטרון מושכרים לתיאטרון הקאמרי ולתיאטרון האידי. חלק מהבניין מושכר לבתי קולנוע. בבניין נערכים גם ימי עיון וקונגרסים, והוא נהנה מתפוסה של כ-100%. הבניין ממוקם במרכז העיר, ליד רחוב אבן גבירול והקריה.

הסתדרות ציוני אמריקה, שהיא מלכ"ר, ניהלה את הבניין ללא מטרות רווח. קלדש, מקבוצת פולאר , תנהל את הבניין כחברה עיסקית. בבניין מועסקים כ-20 עובדים. מספר העובדים ייקבע בעתיד על פי צרכי החברה. על פי הערכה, יכול הבניין להניב רווח של 2-2.5 מיליון שקל לשנה.

נראה, כי הסתדרות ציוני אמריקה, כמלכ"ר, תשלם מס מופחת על רווחיה ממכירת הבניין, או שתהיה פטורה ממס.

הוועדה המקומית לבניין ערים אישרה לפני שנים תוכנית לבניית מגדל מגורים בן 24 קומות על המגרש האחורי של הבניין. הנהלת קלדש הודיעה היום (ג') ל"גלובס", כי אין בכוונתה לממש אופציה זו בעתיד הנראה לעין. נראה, כי אחת הסיבות לכך היא השפל הנוכחי בענף המגורים בכלל ובדירות יוקרה בפרט.

סיבה נוספת היא התנאי שהציגה העירייה, לפיו כל בנייה על המגרש האחורי מותנית בתוכנית שימור, שלא תפגע בבניין ההיסטורי של בית ציוני אמריקה.