20.4: אין כתב אישום נגד נתניהו והנגבי; דרעי יועמד לדין

תימשך החקירה נגד מנכ"ל משרד ראש הממשלה אביגדור ליברמן, איש העסקים דוד אפל וראש לשכת עורכי הדין, דרור חוטר-ישי.

היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין פרסם הערב (א') את מסקנותיו ומסקנות הפרקליטות בפרשת בר-און. להלן עיקר המסקנות:

* לא להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים צחי הנגבי, מחוסר ראיות.

* להגיש כתב אישום נגד ח"כ אריה דרעי, בחשד לסחיטה באיומים, הפרת אמונים ושיבוש הליכי חקירה.

* להמשיך בחקירה נגד מנכ"ל משרד ראש הממשלה אביגדור ליברמן, איש העסקים דוד אפל וראש לשכת עורכי הדין, דרור חוטר-ישי.

רובינשטיין הדגיש כי בעניין הנגבי, השאיר את ההחלטה לפרקליטת המדינה ארבל, בגלל שאשתו (של רובינשטיין) מסרה עדות בנוגע לשר המשפטים במשטרה.


בנימין נתניהו

בנוגע לראש הממשלה נתניהו הרחיב רובינשטיין: "לא הוברר מי המליץ לראשונה על רוני בר-און לתפקיד היועץ... העניין מעורר תמיהה גדולה... ישנו חשש למניע נוסף, פסול, שהפעיל חבר הכנסת דרעי למינוי בר-און... (למרותזאת) לא היה די בראיות הקבילות להעמדה לדין... גם המזהיר, עו"ד דן אבי-יצחק העיד כי ראה"מ לא הפנים את האזהרה שלא למנות את בר-און לתפקיד היועץ המשפטי.

בנוגע לצד הציבורי של פעילות ראה"מ, אמר רובינשטיין כי מעשיו של נתניהו בפרשה "מטילים צללים גדולים".

בכתב המסקנות כותבת פרקליטת המדינה ארבל: "התרשמנו כי קיים חשש כי ראה"מ מינה את עו"ד בר-און בגלל לחצים מצד ח"כ דרעי... אבל, חשדות אלו לא הגיעו לכלל ראיות מספיקות להעמדה לדין.


אריה דרעי

רובינשטיין הבהיר כבר בפתיחת דבריו כי "הדעת לא נחה" ממעורבתו של ח"כ וראש תנועה פוליטית, המואשם בפלילים, במיוני היועץ המשפטי. "נגד דרעי ניתן לבסס את הראיות", הבהיר רובינשטיין. "ההחלטה הזו היתה הקשה ביותר", הוסיף רובינשטיין.


עו"ד רוני בר-און

"רב הנסתר על הגלוי במינויו", אמר רובינשטיין. "שיחות הטלפון בין בר-און, אפל ודרעי מעוררות חשדות כבדים... אבל, בהיעדר ראייה קבילה, לא ניתן לבסס נגד בר-און כתב אישום".


הערוץ הראשון

עיקרי המסקנות של רובינשטיין וארבל: לא הוכח דבר קיומה של עסקת בר-און תמורת חברון, שמעדה במרכז הדיווח הראשוני של הערוץ. עם זאת, הוכח לחץ מצד דרעי בכנסת למינוי היועץ הזה. בסופו של דבר, התקשורת מילאה תפקיד חיובי בפרשה וסיפקה שירות לציבור, גם אם לא תמיד דייקה בפרטים.


צחי הנגבי

סיכום דברי עדנה ארבל בנוגע לשר המשפטים: "ניתן להוכיח לכאורה כי למד בשבעה בינואר כי לדרעי יש עניין במינוי בראון... אך אין ראייה שפעל לקידום רצונו של דרעי... שר המשפטים שמע מהנשיא ברק דברים שיש בהם לפסול את בר-און.. אך לא הביא את הדברים במלוא חריפותם לידיעת ראש הממשלה.

"שר המשפטים לא היה בקשר למינוי בר-און... הוא האמין שבר-און רואי לתפקיד... אך היה עליו לבדוק את המניעים של דרעי. נראה לנו שהתנהגותו של שר המשפטים אין בה עבירה פלילית, אף כי יש בה חריגה מנורמות התנהגות תקינות".

« מאת כתב גלובס « 20.4: אין כתב אישום נגד נתניהו והנגבי; דרעי יועמד לדין « תימשך החקירה נגד מנכ"ל משרד ראש הממשלה אביגדור ליברמן, איש העסקים דוד אפל וראש לשכת עורכי הדין, דרור חוטר-ישי.