IDC: שוק המחשבים בישראל מסתכם בכ-336 מיליון דולר

מחקר שוק חדש שהסתיים לאחרונה על ידי חברת אינטרנשיונל דטה קורפוריישן (IDC) ישראל, מגלה כי בשנת 1996 נרכשו בישראל מערכות מחשבים, שרתים ותחנות העבודה בשווי כולל של 336 מיליון דולר (חומרה בסיסית בלבד).

סיגל הדר, מנהלת המחקר של איי.די.סי ישראל, מסרה כי הגידול הרב ביותר בין השנים 95' ל-96' נרשם בהכנסות בפלח שוק שרתי רשתות התקשורת המקומית, אשר צמח בשיעור של 45 אחוזים. המובילה בשוק הישראלי בפלח זה היא חברת קומפאק. בתחום משני בשוק השרתים, "סופר שרתים", שהם שרתים בעלי יכולת להפעיל יותר ממעבד אחד, מובילה חברת יבמ.

גם שוק תחנות העבודה, המשמשות את מפעלי ההיי-טק והתעשייה הבטחונית, צמח באורח מרשים. על פי הערכת איי.די.סי., הגידול בשוק זה הסתכם ב-%24 לעומת השנה הקודמת. חברת סאן היא המובילה בישראל בתחום תחנות העבודה.

שוק המערכות מרובות-המשתמשים (מיני מחשבים ומחשבים מרכזיים שמחירם עד מיליון דולר) הראה גידול של %17 לעומת שנת 1995. יבמ מובילה בשוק זה, והמערכות הנפוצות ביותר הן מחשבי 6000/AS/400 ,RS ו-390/S מתוצרתה.

בשוק המחשבים המרכזיים, שמחירם מעל מיליון דולר ליחידה, נרשם קיטון חד בשיעור של %38. מדובר בירידה חדה בהרבה מהירידה המאפיינת את השוק העולמי, שהסתכמה בשנת 1996 בכ-%15. חברת יבמ מובילה בישראל גם בשוק זה.

המחקר "שוק המערכות והשרתים 1996-2001" כולל נתחי השוק של כל היצרנים המובילים המיוצגים בישראל בהכנסות וביחידות, מגזרי השוק העיקריים, המגמות העיקריות והביצועים של כל היצרנים שניסקרו.

חטיבת שילוב המערכות של יבמ תבצע פרוייקט המשך לפיתוח הסימולטור למפעילי חימוש מונחה מדוייק (חמ"מ) עבור מערכת הביטחון. הסימולטור החדש יאפשר הדרכה ותירגול של מפעילי טילי פופאי במטוסים המתקדמים של חיל האויר, כולל ה"רעם" (ה-F-15I החדש).

טילי פופאי עוברים בשנים האחרונות השבחה והסבה, בין היתר כדי להתאימם לדרישות לקוחות זרים באוסטרליה, ארה"ב וטורקיה. המערכת מפותחת ע"י יבמ ורפא"ל בשיתוף חברת תילתן, מיועדת להדרכת מפעילי הטילים. היקף הפיתוח הנוכחי נאמד בכ-20 מיליון דולר.

הסימולטור החדש יאפשר התאמת המערכת למטוסים חדישים יותר ולטילים המשופרים המסוגלים לפעול ביום ובלילה כאחד. בדגם המקורי הותאמו הטילים למטוסי פאנטום ופאנטום 2000 של חיל האויר, וכן למטוסי 52-F-111 ,B ו-15-F של חיל האויר האמריקאי.

הסימולטור מספק תמונה פוטו-ריאליסטית של אזור המטרה, הכוללת פרטים באיכות גבוהה ובזמן אמיתי. היא מאפשרת הכשרה ואימון של צוותי אויר, בלא צורך בירי טילים, וכן תכנון ותרגול משימות התקיפה. היא מתבססת על טכנולוגיה ייחודית שפותחה בחברת תילתן, ומשלבת בסיס מידע גיאוגרפי וצילומי אויר, מהם נגזרים הפרטים המשלימים את התמונה. « תמיר אשל « IDC: שוק המחשבים בישראל מסתכם בכ-336 מיליון דולר «