חברת מוריה לפיתוח ירושלים הגישה בקשה להכריז על שתי תוכניות כבישים - כביש מספר 16 וכביש הטבעת המערבית כתוכניות תשתית לאומית. מדובר בשני כבישים מהותיים מבחינת התפתחות העיר מערבה. תוכנית ספדיה במערב העיר, להקמת 20 אלף יח"ד, נשענת על תשתית תחבורתית זו. מוריה הגישה את התוכנית למשרד התחבורה, שטרם חתם על הבקשה והעביר אותה לוועדה לתשתיות לאומיות. נודע, כי במשרד רה"מ ניתן אישור עקרוני להכרזה על התוכניות כתשתית לאומית.
מדובר בשני כבישים שעלותם כ-3 מיליארד שקל - כביש הטבעת 2.5 מיליארד שקל, וכביש 16 - 400 מיליון שקל.
על-פי התוכנית, כביש 16 מתוכנן להיות עורק תחבורה ראשי בירושלים. הכביש מתחיל ממחלף מוצא שבכביש מספר 1 ועד לכביש 4 בחיבור לצומת בייט. הכביש עובר דרומית למחלף מוצא, מעל נחל שורק ובשתי מנהרות דרך יער ירושלים ושכונת הר נוף. הכביש מתוכנן ככביש דו נתיבי דו מסלולי.
כביש הטבעת המערבית יחל ממחלף מוצא בכביש 1 ועד לחיבור עם מחלף בכביש 39 (כביש שיחבר בין ירושלים לדרום - נמצא בשלבי תכנון). הכביש יקיף את ירושלים ממערב ואת השטחים עליהם מתוכננת תוכנית ספדיה. מטרתו היא לפזר את התנועה הנכנסת והיוצאת למערכת כבישים העורקית ולצמצם תנועה עוברת בדרך העיר.
אחת הסיבות להגיש את שתי התוכניות כתוכניות תשתית לאומית, מעבר "לאי אמון בתהליך" היא העובדה ששני הכבישים, עפ"י התוואי המתוכנן, עוברים באזורים רגישים מבחינה נופית. החשש הוא, כי הארגונים הסביבתיים "יתקעו" את התוכניות בוועדות התכנון לשנים ארוכות.
בות"ל אומרים, כי התוכנית נמצאת במשרד התחבורה וטרם התקבל אישור פורמלי מהמשרד. במשרד התחבורה מאשרים, כי מדובר בשתי תוכניות שנמצאות בדיונים לקראת הגשתם. לדבריהם, התוכניות יוגשו בשבועיים הקרובים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.