צה"ל סגר ל-14 יום את המכללה האיסלאמית ושלושה מהמתחמים בפוליטכניקום בחברון

צה"ל סגר היום (ד') ל-14 יום לפנות בוקר את המכללה האיסלאמית בחברון ושלושה מיתחמים של הפוליטכניקום בעיר.

דובר צה"ל הסביר, כי לאורך השנים, ובפרט מאז תחילת העימות הנוכחי, מהווים מוסדות אקדמיים פלשתינים מסוימים מוקד וחסות לפעילות דתית ולאומנית קיצונית של כלל ארגוני הטרור. "הארגונים ביססו את עיקר תשתיתם המבצעית על סטודנטים תוך שימוש באמצעים העומדים לרשותם כמוסדות אקדמיים. פעילות הארגונים כוללת הכנתם והפצתם של חומרי הסתה, גיוס, הכשרה והדרכה של מאות פעילים".

בצה"ל ציינו, כי בין המתאבדים אשר צמחו באוניברסיטת הפוליטכניקום נמנים מבצעי הפיגועים בירושלים בשנת 96', שלושת המחבלים - מבצעי פיגוע הירי ב"ציר המתפללים" בחברון בו נהרגו 12 ישראלים ונפצעו 16, המחבל שביצע את פיגוע החדירה לאדורה באפריל 2002 בו נהרגו 4 ונפצעו 7 וכן מבצע פיגוע החדירה לעותניאל בדצמבר 2002 בו נהרגו 7 ונפצעו 7 נוספים.

בין פעילי הטרור הרבים שלמדו במכללה האיסלאמית בחברון נמצא גם המחבל האחראי לפיגוע סמוך למפקדת פיקוד הדרום בבאר שבע בפברואר 2002 בו נהרגו שתי חיילות צה"ל. שני סטודנטים מראשי הזרוע הצבאית של החמאס בחברון, הודו בחקירתם במעורבות ישירה לפיגוע החדירה לכרמי צור ביוני 2002 בו נהרגו 3 ישראלים.

מסמכים שנתפסו ע"י כוחות צה"ל במהלך "חומת מגן" מגלים כי במעבדת המחלקה לכימיה בפקולטה למדעים במכללה, מכשירה הנהגת החמאס את אנשיה באופן הכנת חומרי נפץ המשמשים לפיגועים.

במהלך הפעילות הופעל מטען חבלה לעבר הכוחות, אשר פוצץ באופן מבוקר. אין נפגעים בקרב חיילי צה"ל.

במערכת הבטחון ציינו, כי היקף המתאבדים היוצאים ממוסדות אקדמיים מעיד על חומרת התופעה ועל השימוש שעושים ארגוני הטרור הפלשתינים במוסדות חינוך אקדמיים להכין, להכשיר ולארגן את תשתית הטרור.