"מתחמי המחלוקת" בין האוצר והרכבת: בני ברק, סבידור והחאן

אחד המתחמים שעליהם עתידה להתעורר מחלוקת הוא מתחם החאן בירושלים. מדובר בקרקע יקרה מאד בלב איזור מגורים עיריית ירושלים, עליה מתכננת עיריית ירושלים להקים איזור מגורים יוקרתי. רכבת ישראל תתנגד בתוקף למהלך כזה

הנכסים שעתידים להיות במחלוקת בין רכבת ישראל והאוצר הם מתחם בני ברק, מתחם סבידור ומתחם החאן בירושלים. כידוע, במסגרת התיקון לחוק שאפשר את הפיכת הרכבת לחברה ממשלתית עצמאית, נקבע, כי נכסי הרכבת יועברו לבעלותה לאחר מו"מ בין האוצר לרכבת. האוצר מתכוון להעביר לרכבת את רוב הנכסים לתפעול השוטף של קווים ותחנות, אך במתחמי נדל"ן יקרים עשויה להתעורר מחלוקת והתנגדות מהותית בין הצדדים.

מנכ"ל הרכבת, יוסי שניר: "אני רוצה את כל הנכסים. אני יכול למנף באמצעותם את הרכבת כמו שאף אחד לא עשה קודם. אין לאף אחד מוטיבציה גבוהה כמו שלנו לנצל את הנכסים לטובת הרכבת ולטובת המדינה".

אחד המתחמים שעליהם עתידה להתעורר מחלוקת הוא מתחם החאן בירושלים. מדובר בקרקע יקרה מאד בלב איזור מגורים עיריית ירושלים, עליה מתכננת עיריית ירושלים להקים איזור מגורים יוקרתי. רכבת ישראל תתנגד בתוקף למהלך כזה. גם במתחם בני ברק מקדמת העירייה תוכנית גדולה למסחר ומשרדים על חלק משטחי הרכבת.

לדברי שניר, "איני חושב שקרקעות של הרכבת צריכים לשמש למגורים. אני לא רוצה להתעסק במגורים בכלל. אני רוצה להקים תחנות רכבת גדולות ומודרניות, לשלב מסחר משלים, משרדים". באוצר אומרים, כי "הרכבת תקבל רק את הנכסים לתפעול ולתחנות, כולל שטחים לפיתוח מסחרי. האוצר, בשיתוף הרכבת, מקדם תוכנית מסיבית לגידול בהיקף ההשקעה באופן משמעותי, אך יתנגד להעביר נכסים שלא ישרתו את המטרה - מינוף הרכבת".