כביש 431: ארבע קבוצות מתמודדות במכרז הPFI

שפיר-גמול, אשטרום-סול"ב-שו"ב, ארנסון-רמט-רויכמן, דניה סיבוס-אפריקה ישראל-AECON

4 קבוצות מתמודדות במכרז PFI לסלילת כביש 431. ועדת המכרזים הבינמשרדית, בראשות סגן החשב הכללי דוד גרשונוביץ, פתחה ביום ה' שעבר את ההצעות שהוגשו לשלב המיון המוקדם (PQ). ל"גלובס" נודע, כי הקבוצות הן שפיר הנדסה בשותפות עם גמול אחזקות אנרגיה, חברת אשטרום בשיתוף סולל בונה ושיכון ובינוי, חברת א. ארנסון, רמט והאחים רויכמן, וקבוצה רביעית היא דניה סיבוס מקבוצת אפריקה-ישראל בשיתוף החברה הקנדית AECON.

כזכור, ועדת המכרזים החליטה בתחילת החודש לשנות את תנאי הסף, כך שחברות יוכלו לחבור ולהשתתף במכרז כשותפות. ועדת המכרזים, בה יושבים בין היתר סמנכ"ל כלכלה משרד התחבורה צ'רלי סלומון, סמנכ"ל יבשה במשרד התחבורה אלכס לנגר ומנכ"ל מע"ץ עמי לקס.

ועדת המכרזים התרשמה, כי רק הקבוצות החזקות במשק החליטו לקחת חלק בפרויקט. לדברי חברי הוועדה, השתתפות הקבוצות החזקות במשק מעידה על אמון בפרויקט.

כביש 431, המכונה עוקף כביש דן, הוא כביש שמתחיל ממערב לראשל"צ דרך רמלה לוד ומסתיים במודיעין.

אורכו של הכביש 0הוא 2 ק"מ ועלותו 1.2 מיליארד שקל. מדובר במכרז ראשון מסוגו לסלילת כבישים בשיטת ה-PFI הקבוצה שתזכה במכרז תקים, תחזיק ותתפעל את הכביש למשך תקופה של 25 שנים.

בתום תקופת ההקמה תשלם המדינה לזכיין מענק הקמה בשיעור 40% מעלות הפרויקט ואת היתרה תשלם בתשלומים שנתיים.