הרכבת הגישה רשימת הנכסים הדרושים להפיכתה לחברה

בהתאם לתיקון לחוק להפרדת הרכבת מרשות הנמלים והרכבות התבקשה הרכבת להכין רשימה שתכלול את כל הנכסים הדרושים לפעילותה. בין הרכבת למשרד האוצר יתנהל בחודשים הקרובים משא ומתן לקביעת רשימה מוסכמת של הנכסים שיועברו לרשות

רכבת ישראל הגישה הבוקר (ד') לחשב הכללי באוצר, ניר גלעד, את רשימת נכסי הרכבת הדרושים לה להפיכתה לחברה. רוב הרשימה כוללת נכסים תפעוליים כגון מסילות ברזל, תחנות, מבנים תפעוליים ומתקני תחזוקה, והיתרה מתחמים הנחשבים יקרים בבני-ברק, סבידור והחאן בירושלים.

בהתאם לתיקון לחוק להפרדת הרכבת מרשות הנמלים והרכבות התבקשה הרכבת להכין רשימה שתכלול את כל הנכסים הדרושים לפעילותה. בין הרכבת למשרד האוצר יתנהל בחודשים הקרובים משא ומתן לקביעת רשימה מוסכמת של הנכסים שיועברו לרשות.

המחלוקת העיקרית צפויה להתעורר במקרקעין בבני-ברק, סבידור והחאן. לדברי מנכ"ל הרכבת, יוסי שניר, "כולם לוטשים עיניים למתחמים האלה - אך אני לא מתכוון להתחלק בנכסי הרכבת. הרכבת זקוקה לכל הנכסים גם מבחינת תפעול וגם לשיפור רמת השירות ללקוחות. הרכבת תצטרך להקים תחנות רכבת גדולות יותר, חדישות יותר שמשלבות שימושי מסחר. אין לרכבת כוונה לנהל מו"מ אלא דיונים והבהרות".

שניר ציין עוד, כי על-פי תחזית הרכבת, ב-2013 יסעו ברכבת 70 מיליון אנשים ויושקעו בתשתיות 35 מיליארד שקל. לדבריו, הנכסים הם אמצעי הכרחי לפעילות הרכבת. בתוך ארבעה חודשים אמורים משרד האוצר ורכבת ישראל לגבש את הרשימה המוסכמת. במקביל לתהליך זה ממשיכים דיונים במשרדי האוצר והתחבורה לגיבוש הסכם עם העובדים, הסכם סובסידיה והסכם פיתוח ארוך טווח.