קו-אופ י-ם במו"מ לרכישת שיווק השקמה

הרשתות הירושלמיות מנסות לגשר על פערים כספיים * שיווק השקמה נמצאת בבעלות רמי לוי

רשת קו-אופ ירושלים מנהלת משא ומתן מתקדם לרכישת מלוא האחזקות ברשת המזון רמי לוי שיווק השיקמה. מגעים בנושא מתנהלים בשבועות האחרונים בין מנכ"ל הקו-אופ, רמי מנדל, לבין רמי לוי, הבעלים של רשת רמי לוי שיווק השקמה. בשבוע שעבר קיימו השניים פגישה שמטרתה לנסות ולגשר על הפערים הכספיים. כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע, כי לוי דורש סכום שנתי עבור פעילות הרשת בסדר גודל של 10 מיליון שקל, לתקופה שתיקבע בהסכם, ואילו הצעת קואופ ירושלים עומדת על 5 מיליון שקל.

רשת שיווק השיקמה מפעילה ארבעה סופרמרקטים, שלושה מהם בירושלים ואחד במודיעין. סניף נוסף אמור להיפתח באוגוסט במישור אדומים.

שיווק השיקמה ממוצבת כרשת מזון זולה. היקף פעילותה השנתי עומד, על-פי הערכות בענף, על למעלה מ-250 מיליון שקל. בעבר היתה התעניינות ברשת של רמי לוי גם מצד רשתות אחרות, אך היה חשש כי הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, יטרפד את העסקאות.

ההערכה של אנשי קו-אופ ירושלים היא כי שטרום לא יטיל מגבלות על קיום העסקה וכי היא תוכל לצאת לפועל. בכירים בקו-אופ מעריכים כי מדובר במשא ומתן רציני שיביא בסיומו לרכישת רשת שיווק השיקמה.

אם העיסקה תצא לפועל, תפעיל הקו-אופ במקביל שלוש תת-רשתות מזון: 14 סניפים של קו-אופ קרוב אליך, חמישה סניפים של תתהרשת מיסטר זול וארבעה סניפים של רמי לוי.

מנכ"ל קו-אופ ירושלים, רמי מנדל, סירב להתייחס לידיעה. את תגובתו של רמי לוי לא ניתן היה להשיג.

קו-אופ ירושלים היא אגודה שיתופית צרכנית שנמצאת בבעלות עובדים ולקוחות.