הפורום למען תחבורה ציבורית קורא לבטל את הכרזת משרד התחבורה על כביש מערב ירושלים כעל פרויקט תשתית לאומית, ולתת עדיפות תקציבית לפרויקטים של הסעת המונים.
לטענת הפורום, ירושלים היא העיר הענייה ביותר בארץ, ולכן מצוי בה אחוז משתמשי התחבורה הציבורית הגבוה ביותר. בשל סיבה זו, הדבר האחרון שהעיר זקוקה לו היא השקעה בכבישים נוספים המשרתים את בעלי הרכב הפרטי הנכנסים לעיר מכיוון השפלה, בשעה שלתושבי העיר אין מענה תחבורתי.
לדברי מנכ"ל הפורום, רחל הורם, בירושלים מקדמים כבישים בעלות של מיליארדי שקלים, בעוד שקו הרכבת לעיר טרם הופעל, וכמוהו גם נתיב מיוחד לתחבורה ציבורית בכנסיה לעיר, שעלותו קטנה מאוד. לדעת הורם, ביצוע שני פרוייקטים אלה יכול לייתר את הצורך בסלילת כבישים נוספים, ובכך לחסוך כסף רב שניתן להפנותו לפרויקטים של תחבורה ציבורית, ובראשם קו רכבת מהיר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.