תוכניותיה של עיריית ת"א-יפו בנושא החנייה לשנים הקרובות, הכוללות פיתוח והכשרת רבבות מקומות חנייה, יחמירו את מצב התחבורה בעיר ויפגעו קשות באיכות החיים של תושביה. כך עולה מדו"ח שפרסמה החברה להגנת הטבע בתל-אביב.
על-פי הדו"ח, מובילה העירייה מאבק שלא להחיל את תקן החניה החדש לפני הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה, בשל החשש, כי הפחתה במספר מקומות החניה תביא לבריחת עסקים ושירותים מן העיר למרכזי תעסוקה בפריפריה, וזאת על חשבון איכות החיים של הציבור.
מהדו"ח עולה, שתוכניות הבינוי והפיתוח בתחום העסקים בלבד יביאו בעשור הקרוב לתוספת בפועל של כ-50 אלף מקומות חנייה, על 81 אלף המקומות הקיימים. כמות זו מהווה תוספת של יותר מ-60% מכלל מקומות החנייה בעיר. הדו"ח לא בדק את תוספת מקומות חנייה למגורים, למלונאות, לבידור ולמסחר, שגם שם צפויה תוספת משמעותית.
על-פי הדו"ח, בתוכניות הבנייה לעיר המרכזית יתווספו כ-28 אלף מקומות חנייה מעבר ל-54 אלף מקומות החנייה הפעילים כיום. עלייה של יותר מ-50%. גם לאורך האיילון צפויה תוספת של יותר מ-28 אלף מקומות חנייה - עלייה של עשרות אחוזים. אלפי מקומות חנייה נוספים מתוכננים בשכונת ביצרון, בנחלת יצחק, אזור התחנה המרכזית החדשה, רמת החי"ל ועתידים.
עוד טוענת החברה להגנת הטבע, שעיריית ת"א חוזרת ומצהירה שיש לפתור את בעיית גודש כלי הרכב בכבישים על-ידי עידוד הנסיעות בתחבורה ציבורית, ובאמצעות עידוד ההליכה והנסיעה באופניים, קידום הרכבת הקלה, הקצאת נתיבים לתחבורה הציבורית, פיתוח חניונים זולים בקצה העיר. בפועל, לדבריה, מכתיבה העירייה תקן חנייה גבוה, שמשמעותו תוספת של מקומות חנייה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.