ת"א: תוכנית מוסך דן הוחזרה לדיון בוועדה המקומית

מליאת ועדת בניין עיר ת"א, החליטה בשבוע שעבר להחזיר את תוכנית מוסך דן לדיון מחודש בוועדת המשנה (הוועדה המקומית), זאת על פי בקשתם של סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית, דורון ספיר וחברת המועצה מסיעת הירוקים, הדס שכנאי.

הוועדה המקומית דחתה לאחרונה את רוב ההתנגדויות שהוגשו לתוכנית, ובכך למעשה העבירה את התוכנית חזרה לוועדה המחוזית לקראת אישורה. שכנאי ערערה על ההחלטה, ובמקביל לדיון בוועדה המחוזית, הוחלט בעיריית ת"א לדון בתוכנית מחדש.

תוכנית מוסך דן מציעה בניית מתחם מגורים עם 240 יח"ד בשטח ממוצע של 95 מ"ר ליחידה. הדירות ייבנו במגדל בן 35 קומות על קרקע מוסך דן הממוקם במרכז ת"א, בקרבת רחוב ארלוזרוב. שטח הקרקע הוא 8.4 דונם, והיא נמצאת בבעלות פרטית. את התוכנית יזמה חברת אמד, והיא בוצעה ע"י משרד האדריכלים יסקי-סיוון. התוכנית מאפשרת בנייה ב-300%, שיאפשרו סה"כ 24,740 מ"ר כמו כן, מתוכנן במקום חניון ל-650 כלי רכב.

ספיר אומר ל"גלובס", כי לא מן הנמנע שהוועדה המקומית תהפוך את החלטתה ותתיר במקום בנייה נמוכה הרבה יותר. "לדעתי, על פי המצב בשטח והמרקם העירוני, אין מקום לבנייה גבוהה ומסיבית כפי שמציעה התוכנית, ולכן קרוב לוודאי שהתוכנית החדשה תהיה צנועה הרבה יותר מבחינת היקפי הבנייה שלה".

התוכנית עוררה לא מעט התנגדויות. אגודת אדם טבע ודין הגישה בשעתו לוועדה המחוזית התנגדות לתוכנית. אדריכלית הנוף ומתכננת הערים, יעל דורי, שהגישה את ההתנגדות, טענה שמגישי התוכנית לא ביצעו בטרם התכנון סקר קרקע.

לדבריה, הסקר לא נעשה למרות העובדה שמדובר בבנייה למגורים על שטח ששימש במשך שנים רבות כמוסך לאוטובוסים, בו נעשה שימוש רב בדלקים ושמנים.

החברה להגנת הטבע הביעה גם היא את התנגדותה וטענה, כי התוכנית לא רק שאינה תורמת לסביבה, היא מעיקה עליה. היא אינה מציעה כל הטבה לאיזור, המאופיין באוכלוסייה מבוגרת, וגם לא מציעה שום יתרונות שימשכו לאיזור משפחות צעירות, טענה. התוכנית נשענת על מערך תנועה וחניה קורס, ולכן קיים חשש שתביא ללחץ מוגזם על השצ"פ המזערי הקיים בסביבתה, אמרה.

עיקר התנגדות החברה להגנת הטבע היא להקמת מגדל בלב השכונה.