עיתון 77 בסכנת סגירה

תקציב התמיכה הציבורית קטן, החובות גדלו, וגם שרי אריסון מסרבת לעזור

תהליך הקריסה של גופי התרבות נמשך. הירחון לספרות עיתון 77, המופיע באופן סדיר וללא חיסורים זה 26 שנה, לא יצא בחודש האחרון. הגיליון הבא יופץ אומנם, אבל זאת רק משום שהוכן מראש — הוא מוקדש למשורר אברהם שלונסקי עם צאת כל שיריו בשישה כרכים — ונתמך באופן חד-פעמי בידי מפעל הפיס. בהמשך, עלול הירחון להיסגר.

עורך עיתון 77 למן הקמתו הוא המשורר יעקב בסר. לדבריו, תקציב הירחון הוא כ-300 אלף שקל; התמיכה הציבורית בו, שכה חיונית לקיומו, הולכת ויורדת מדי שנה. כעת היא עומדת על %60 מהתקציב, ובסר חוזה כי בדיוני התקציב לשנה השוטפת ההקצבה אף תמשיך ותרד.

בסר: "לא שילמנו משכורות לעובדים כבר חודשיים. יש לנו חובות של כמה עשרות אלפי שקלים, ואנחנו חושבים לנתק טלפונים ולעזוב את המערכת כדי שלא נצטרך לשלם שכר דירה. היה רעיון לעבוד מהבית, אבל אני לא חושב שזה אפשרי או רציני לעיתון מסוג כזה.

"ביקשנו תמיכה מכמה גופים פרטיים. פנינו גם לשרי אריסון. ביקשנו 100 אלף שקלים, לשלם חובות, אולי להיערך מחדש בפחות עמודים, זה הסכום שחסר לנו כדי לעבור את המשבר. קיבלנו ממנה תשובה שלילית. כתבו לנו, 'אנחנו מבינים את תחושת החשיבות שלכם', במין ציניות, כאילו העיתון לא מספק את עם ישראל כולו, רק אתכם וכמה מאות מנויים שקונים אותו. זה היחס, וזה מעליב, אבל מי שמכיר את ההיסטוריה של הספרות העברית יודע שחלק מכתבי-העת החזיקו 15 ו-20 שנה, והפסיקו להתקיים מאותה סיבה של חוסר מימון".