רכבת ישראל הגישה לוועדה לתשיות לאומיות את התוכנית להכפלה ושידרוג של מסילת הרכבת לוד-נען-באר שבע. מדובר בתוכנית לשידרוג הקו הקיים, הכולל בין היתר יישור רדיוסים על מנת להגדיל את מהירות הנסיעה, ובמקביל להקים מסילה נוספת, שתביא להקטנת העומס בקטע שבין לוד- נען ותביא לגידול במספר הרכבות לשעה מהדרום לתל-אביב . לדברי סמנכ"ל תשתיות ברכבת, יוסי מור, קו זה מהווה את התשתית להתפתחות הרכבת בדרום. קטע לוד-נען הוא צוואר בקבוק, שמגביל את היכולת של הרכבת להגדיל תדירות נסיעות מהדרום ומירושלים. הקטע שבין קרית גת לבאר שבע משמש גם להובלת מטענים ועל כן דרושה הכפלתו. בנוסף אומר מור, כי הפרויקט עובר דרך שלוש ועדות מחוזיות - דרום, מרכז ותל-אביב, שיידרשו תיאומים ביניהן ושייקחו זמן רב
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.