מנכ"ל בנק הפועלים, אלי יונס, התפטר בנק ישראל עשוי לבדוק את הנסיבות

הנימוק הרשמי: אווירה עכורה בין המנכ"ל לבין בעלי השליטה * הערכות: שי טלמון - המועמד המוביל לתפקיד המנכ"ל

מנכ"ל בנק הפועלים, אלי יונס, הגיש היום (א') את התפטרותו, אותה הוא מנמק כ"פועל יוצא מהפרסומים האחרונים והאווירה העכורה בין בעלי השליטה וביני, שהפכו את המשך הכהונה לבלתי אפשרית מבחינתי". ההתפטרות תיכנס לתוקף עם מינויו של מנכ"ל חדש.

בענף הבנקאות נשמעו היום הערכות, לפיהן עשוי המפקח על הבנקים, יואב להמן, לבדוק את התפטרותו של יונס. לפי הערכות אלו, בנק ישראל עשוי שלא להיות מרוצה מהרמזים, כאילו בעלי השליטה התערבו או שאפו להתערב במהלכי הניהול המקצועיים של יונס. דובר בנק ישראל סירב להגיב, בנימוק שמדובר במידע חסוי על בנק מסוים.

ליונס הוענק מצנח זהב, המקנה לו בכל מקרה שכר עבודה בבנק במשך שלוש שנים, כך שמובטח לו שכר לשנתיים נוספות. בשנת 2002 הסתכמה עלות העסקתו של יונס בבנק ב-2.7 מיליון שקל.

בבנק הפועלים סירבו היום להתייחס לנושא מחליפו העתידי של יונס, אולם על-פי ההערכות, מעדיפים בצמרת הבנק למנות מחליף מתוכו. המועמד הבולט הוא המשנה למנכ"ל, שי טלמון.

המשקיעים האמריקנים השותפים בגרעין השליטה בבנק הפועלים, הם שדרשו במקור את התפטרותו המיידית של יונס, והיום הצטרפה אליהם שרי אריסון, בעלת המניות הגדולה בבנק.

משפחות אברמסון, שטיינהרדט, רניירי ושוסטרמן טענו, כי יונס מנהל את הבנק ללא נתינת מרחב פעולה לבעלי השליטה. כמו כן ציינו הבעלים האמריקנים את התנהגותו האגרסיבית, במיוחד בפרשת פיטורי 800 העובדים בבנק.

גורם בכיר בבנק ציין היום, כי בעלי השליטה סירבו ל"בלוע" את הפרשות הענק לחובות מסופקים, אליהן דחף גם יונס, שביקש כמנכ"ל חדש לנקות את השולחן ככל שניתן לקראת שנת 2003 שתיחשב כשנה ראשונה "שלו" בבנק.